Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2010 - 17:43 Der er 8 kommentarer

Økonomi-program til forening.

Da jeg er ved at starte en forening hvis formål er at støtte et bestemt velgørende formål, søger jeg et økonomiprogram der kan styre medlemmer og let regnskab.

Findes der noget som kan bruges gratis, eller meget billigt?

Jeg har erfaring med Winkas Pro, men kan sagtens omstille mig til noget andet.
Avatar billede Vandreren Novice
16. februar 2010 - 19:28 #1
Måske vil GnuCash opfylde dine krav.
http://www.gnucash.org/
Avatar billede sinistercheese Nybegynder
16. februar 2010 - 19:29 #2
Avatar billede rzc Nybegynder
16. februar 2010 - 20:28 #3
Perfekt, og lækker idé med systemet!
Avatar billede agercon Nybegynder
17. februar 2010 - 00:20 #4
Onlineregnskabet SALDI http://saldi.dk/ kan måske bruges.

Her er der abonnementshåndtering ved brug af genfakturering. Og det er muligt for flere at komme på systemet med andre rettigheder end kassereren - eksempelvis give resten af bestyrelsen mulighed for at se medlemsoplysningerne.

Hvis firmaet bag SALDI kan støtte op om foreningens velgørende formål, vil de måske sponsorere en større løsning end den gratis http://saldi.dk/gratislosning
Avatar billede rzc Nybegynder
18. februar 2010 - 18:21 #5
Nu har jeg prøvet dem alle af.

Saldi kendte jeg i forvejen, men synes det er rigtigt dårligt lavet.

Vig foreningsprogram - Idéen er god nok, men jeg får fejl hele tiden, den vælter rundt i kontingentbeløb, jeg kan ikke udskrive girokort m.m., ingen support for Euro og ingen andre lande end DK lagt ind. (jeg ved ikke om mit Windows 7 spiller ind her)
Simpelthen for mange fejl i programmet til jeg kan have med det at gøre.

GnuCash - Rigtigt godt lavet, ingen fejl, kører perfekt. Det passer dog ikke så godt til Foreningsbrug, da det ikke kan holde styr på hvornår medlemmer er tilmeldt, og aut. generere ny faktura når kontingent skal betales igen.

Er der andre forslag til programmer som kan klare det?
Avatar billede agercon Nybegynder
19. februar 2010 - 02:18 #6
Hvad mener du, der kan gøre SALDI bedre, så du vil bruge det?
Avatar billede rzc Nybegynder
19. februar 2010 - 09:55 #7
Mere brugervenlighed og overskuelighed
Bedre design (det ligner noget fra 80'erne)
etc.
Avatar billede agercon Nybegynder
22. februar 2010 - 15:32 #8
Tak for kritikken. Vi kigger på det.