Avatar billede philipn Nybegynder
16. februar 2010 - 13:28 Der er 2 kommentarer

HDMI tilslutning

Hej alle,

Jeg har desværre ikke forfærdelig meget erfaring med HDMI-> TV opsætning og kunne bruge lidt hjælp :)

Hvad jeg vil:
Jeg har et TV i stuen som er forbundet optisk til mit bluray sorround system, ydermere findes der så en HDMI tilslutning fra TV gennem væggen til PC i kontoret.

Jeg vil selvfølgelig godt kunne spille lidt højopløsnings-entertainment mv.

Mit problem indtil videre er, at jeg ikke kan clone skærmen fra min PC og ind i stuen, kun udvide skrivebord, og opløsningen passer ikke helt 100% på TV'et efterfølgende.

Ej heller får jeg lyd igennem, går ud fra jeg mangler at tilslutte mine grafikkort til motherboard vha. et internt S/PDIF kabel??

TV: Samsung UE55B7070 - 55" LED
GFX Kort: 2 stk. Geforce 295 GTX (4xdvi +2xhdmi)
PC Skærm: Samsung syncmaster 305T Plus - dvs. 2560x1600 opløsning på min QuadSLI-konfig.

Vil have ens skærmbilleder på både stue og pc, jeg har så efterfølgende fundet ud af, at jeg bliver nødt til at disable QuadSLI, idet TV'et ikke fanger signalet...

SÅ - jeg vil have 2 ens billeder, lyden skal køre fra PC(hdmi)->TV(toslink/optisk)->sorround

Hjælp :)
Avatar billede SArndal Praktikant
16. februar 2010 - 13:35 #1
Hejsa...

Det med lyden kan du formentlig klare, ved at gå ind på din PC..
Kontrolpanel -> Hardware og Lyd -> Lyd, og vælge en HDMI output blandt de mulige afspilningsenheder :)

Det med "dublicate" af PC'ens skrivebord, kan du som regel klare gennem noget software tilknyttet til det enkelte grafikkort, kender desværre ikke lige dit nævnte kort, men der er med stor sandsynlighed tilknyttet et stykke software, hvor muligheden for dublikering af skrivebord kan klares :)

//Arndal
Avatar billede philipn Nybegynder
16. februar 2010 - 13:49 #2
Hej Arndal,

Jeg har forsøgt mig med at skifte outputlyd fra speakers til hdmi, men jeg mangler stadig at forbinde mit grafikkort til motherboardet med et S/PDIF kabel, så der kommer lyd med igennem til TV'et.

Jeg har forsøgt at lave en dublicate via Nvidia Control Panel, virker ikke.

Grafikkortet er i øvrigt Nvidias consumer topmodel (geforce serien) - 295 GTX.