Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
15. februar 2010 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASUS p4p800-vm bundkort

Som overskriften siger. Jeg har en gammel PC med et ASUS p4p800-vm bundkort. Den køret 2.6 GHz, men efter hvad jeg kan finde frem til kan den køre op til 3.4 GHz

Kan det passe eller kan der evt. sættes et i der er endnu hurtigere?

Jeg ønsker at få lidt mere fart på maskinen, men ved ikke rigtig om det kan svare sig eller i det hele taget lade sig gøre.

Nogen der ved noget om dettte??
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2010 - 22:03 #1
Avatar billede snowball Novice
15. februar 2010 - 22:36 #2
Den officielle liste fra Asus siger max 3.4Ghz hvis du ellers kører med nyeste BIOS.

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=P4P800-VM&product=1
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
16. februar 2010 - 16:51 #3
OK, snowball. Det må jo være rigtigt når det står på ASUS´ egen liste.

Gælder det kun Pentium 4 eller hvilken slags kan der ellers benyttes??

Den processor jeg har synes jeg ikke jeg kan finde på den liste??
Den skal vel hedde socket 478 mPGA, som den jeg har før end detn passer??
Jeg har ikke ret meget tjek på den slags.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
17. februar 2010 - 22:10 #4
Okay. Jeg fandt ud af at den max kan trække 3,4 GHz, men gælder det kun pentium 4??

Måske den bare skal køre videre som den hele tiden har gjort. Og så må jeg se om der ikke kan blive råd til en ny på et tidspunkt.
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2010 - 22:36 #5
Ja, bundkortet understøtter kun P4 og Celeron CPU'er - ikke noget med Core 2 Duo og den slags.

Personligt ville jeg nok også vente med at bruge pengene på helt nyt udstyr i stedet for at få 800Mhz ekstra på en "gammel" CPU.
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
18. februar 2010 - 18:13 #6
Okay. Det vil altså ikke være nogen mærkbar forskel fra 2,6 til 3,4?? Så tror jeg bare jeg venter og ser tiden an.

Dine point snowball
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2010 - 23:44 #7
Du vil nok kunne mærke det en lille smule, men tror ikke rigtig det er pengene værd hvis du i forvejen går og tænker på at købe helt nyt.

Husk venligst at acceptere svaret :)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede stenstrup9 Nybegynder
19. februar 2010 - 16:36 #8
Super. Tak for hjælpen.