Avatar billede einstein Nybegynder
29. december 1999 - 15:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fuck det skide CD-rom drev (rigtig mange point)

DET HER ER RIGTIGT TRÆLS:

Først en historie om hvordan tingene er!
Jeg arbejder som sysadmin på en skole. Fedt nok. Der er de her 11 computere i netværk, og de er fuldstændig ens. Vi kører WIN95. For en uge siden kunne man på hver eneste computer probbe en CD i drevet og få den afspillet. Det kan man ikke mere. Det ramte ALLE computerne lige pludselig. Jeg har været i i lydindstillingerne er skruet op og ned for CD-lyden, men forgæves. Min Cd-afspiller (programmet) kørte men der kom ingen lyd ud. Så prøvede jeg at fdisk'e og formatere en maskine i håb om at nu ville alt blive normalt igen. Det gjorde det desværre ikke. Så tænkte jeg:
Okay det kan altså ikke være softwaren der er noget galt med der jeg lige har lagt noget nyt ind!
MEN på den anden side det kan heller ikke være kablet mellem lydkort og CD-rom drevet der er noget galt med, for det havde jo virket, og hvor stor sandsynlighed er der for at 11 lydkortskabler brænder af på samme tid?.

HJÆLP!

Det kan hverken være et software eller hardware problem (eller kan det?), så havd kan det ellers være??

Der 300 point til et svar, og måske lidt mere hvis det går hurtigt!

Hvis nogen svare, og svaret bliver accepteret så svar lige også på http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=8998
da det spm handler om det samme.

Grunden til de mange point er at jeg er rimeligt træt af det her lort!
Avatar billede ero Nybegynder
29. december 1999 - 22:10 #1
Man må sige at det er et stort problem du har!!! Jeg synes det lyder som om at du har fået en biosvirus på besøg... Hvis det er en biosvirus er der to muligheder:

1:
Du kan selv løfte biosen op og sætter den i igen, men så ryger garantien altså på maskinerne.

2:
Du får en teknikker til at kigge på maskinerne.

PS: Hvis din skole har råd, så synes jeg at de skal købe Windows 98 eller Windows 2000
Avatar billede chris Nybegynder
30. december 1999 - 04:47 #2
behøver man at tage biosen op....... kan man ikke bare tage bios batteriet ud i et stykke tid.?
Der er da for stor risiko ved at tage den op medmindre at man har den der special tang
Avatar billede michelle Nybegynder
30. december 1999 - 10:45 #3
Jeg er sikker på at du/i har fået besøg
af en virus.Prøv diverse virus programmer.og hvis det ikke hjælper,så må du lægge maskinen total død,ud med batteriet på hver enkel pc(shit)Er de koblet sammen på en slags server så skal den også chekes.Husk lige næsten alle viruser der er noget hver lægger sig ned på dine chips.køb win 98/20
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
30. december 1999 - 20:29 #4
Det kunne meget vel være at du ikke har fortalt programmet at det er audiocd den skal spille, for hvis det går ud fra at det f.eks er wave, kommer der ikke noget ud af det.