Avatar billede n00b123 Nybegynder
14. februar 2010 - 22:10 Der er 4 kommentarer

DVD er at finde i Stifinder men reagerer ikke

Hej Eksperten!

Mit dvd-drev er for nylig holdt op med at reagere. For et par dage siden rippede jeg en cd. Under afspilning hakkede det hele tiden som en buffer der hele tiden skulle fyldes op og som om læsehastigheden er blevet nedsat. Drevet kommer ud når jeg trykker på knappen og blinker også 2 gange når jeg sætter en cd i, men så sker der heller ikke mere. Cd'en kan pludselig ikke læse mere, der sker simpelthen intet. Indikatorlampen blinker 2 gange og så sker der ikke mere.

Computeren er en Zepto Znote 6625 WD.

På forhånd tak for hjælpen.
n00b'en!
Avatar billede rasnier Nybegynder
14. februar 2010 - 23:36 #1
Har du prøvet at rense læseren i DVD drevet?
Man kan købe "Clean kit" som renser læseren. En beskidt læser kan foresage fejl i læsningen af cd'en i hvert fald...

Er det både når du bruger CD'er og DVD'er i drevet`?
Avatar billede n00b123 Nybegynder
16. februar 2010 - 23:10 #2
Nej, har ikke prøvet at rense drevet... Det kunne være det var det jeg skulle prøve :D

Ja, det er når jeg bruge alle former for optiske diske... I hvert fald dem drevet er designet til at kunne læse ;)
Avatar billede rasnier Nybegynder
30. april 2010 - 14:29 #3
Har det hjulpet? - Fik du problemet løst???
Avatar billede n00b123 Nybegynder
08. juni 2010 - 15:46 #4
Hej igen!

Undskyld for den utroligt lange svartid! :D

Det hjalp desværre ikke, fandt også ud af at den var gal med læseren, så jeg fik købt et nyt drev..

Men mange tak for hjælpen !