Avatar billede Senunits Nybegynder
14. februar 2010 - 15:28 Der er 5 kommentarer

Problem med installation af Navision 4.0

Jeg er ved at sætte Navision 4.0 op for en kunde, hvor kunden tidligere kørte Native. Vi har valgt at køre kunden op på SQL 2005 Express, men vi har lidt bøvl med at give de nødvendige rettigheder til brugerne derude. Der er kun to brugere på kontoret, og de har tidligere haft fuld afdang til alt i alle regnskaber, og det skal de have igen.

jeg har givet disse brugere SUPER rolle, men det ser ikke rigtig ud til at virke, for når de logger på Navision, og går ind under >> Ordrebehandling >> Fakturaer >> og opretter en ny, så skriver den at jeg ikke har tilladelse til at læse tabellen salgshovedarkiv. Det samme sker når jeg trykker på Ordre og opretter en ny.

Nogen der kan hjælpe med det ?

Det skal lige siges at jeg har opgraderet klienterne fra SP1 til SP3
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2010 - 16:53 #1
har du lavet en bruger synkronisering?
Avatar billede Senunits Nybegynder
14. februar 2010 - 18:04 #2
Jeps det har jeg prøvet. jeg har lige været ved at kigge på Native databasen, og trykker jeg roller og brugere, så er felterne tomme, så det ser ud til de aldrig har brugt dem. Kan man ikke tildele domæne\brugernavn fuld bruger rettigheder uden at skulle lave profiler og tage stilling til hvem der skal have lov til hvad ?
Avatar billede kgm Praktikant
15. februar 2010 - 09:13 #3
Hej Senunits

De grupper du oprette i C5 kan godt være en Domian Gruppe, typisk bruger man den samme gruppe i SQL for at give rettigheder den vej... men I C5 folderen ligger der et Factsheet om sikkerhed, løb lige det igennem for at se om din SQL ect. er sat korrekt op.. :)

ellers tag fat i din C5 forhandler...

/Kenneth
Avatar billede cpfrande Nybegynder
17. februar 2010 - 13:22 #4
Halløjsa,

Til kgm:
Jeg tror ikke det er C5, der her er tale om, men i stedet selve Navision.

Til Senunits:
Du nævner, at du har givet brugerne rettigheden 'SUPER' i Navision. Det er fint.

Men har du ligeledes tildelt brugerne adgang i SQL-serveren også, således de har rettigheder til at arbejde med databasen, som Navision bruger?

Når begge ting er i orden bør der blot synkroniseres via Navision, hvorefter det skulle virke.

/Kristian
Avatar billede SvampeBob Nybegynder
13. april 2010 - 11:17 #5
På CD'en er der nogle Hjælpefiler.

Læs SQL-installationsvejledningen igennem, så er det nemt.