Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 11:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler netværk og internet efter geninstallering

Har lige formateret min computer via original XP cd. CD indeholder ikke nogle af opdateringspakkerne fra Windows.
Jeg kan ikke tilslutte til Internet.
Har prøvet at sætte kabel fra direkte i computer uden om router.
De andre computere vi har fungerer fint.
Når jeg laver en PING af eks. google.dk for jeg ingen resultat - og Internet fungerer ikke.
Har indstalleret netværk via windows setup. Men kan ikke se de andre computere på netværket.

Er der nogle som har gode ideer her på en søndag?
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 11:23 #1
Når du har formateret din pc og installeret XP, så skal du installere alle bundkort driverne

Start med Chipset, så VGA, så Lan osv.
Hvis ikke du har bundkort cd, så skal du hentte disse på din pc producents hjemmeside.
Nogle pc` ere der er "født" med Vista, er der desværre ikke altid drivere til XP på producentens hjemmeside på nogle typer/modeller - så skal man manuelt ud på nettet og finde disse drivere
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 12:00 #2
Der var en setup cd med i pakken - den har jeg kørt. Dere står System Driver på Cd-en.
Den fortæller at den installerer IDE og System drivere
Og afslutter med at genstarte computer.

Den viser netværksnavnet under netværk - men ingen af de andre computere - og de andre kan ikke finde den her.
Og den kan ikke tilslutte til Internet.

Jeg ved ikke hvilket hardware som er i computeren - skal den skilles for at finde ud af det?
Har kørt LSP Fix - og den siger: NO PROBLEMS FOUND
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 12:11 #3
Hvad hedder din pc? - navn og model nr.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Se om der er gule udråbstegn udfor nogle enheder og skriv lige hvilke det er.
Samt der kan også være noget der hedder "andre enheder" - skriv tillige hvad der er derunder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2010 - 12:22 #4
tnstal dette program og se hvad din pc indeholder!
http://www.piriform.com/speccy/download
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 12:32 #5
Der er gult ? ved "Andre enheder" -  Multimedielydkort og Skærmkort
Alt andet er OK
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 12:40 #6
Hvad hedder din pc?

Det lyder ikke til at det er alle driverne der er på den System Driver cd du har installeret
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 12:41 #7
Anvendt PIRIFORM - og den giver ikke et bud på Skærmkort og siger at der ikke er et lydkort.
Men når jeg starter Windows  kommer startlyden heller ikke i højtaler - så jeg er nok nødt til at se hvad lydkortet hedder ved at åbne PC - for at få korrekt driver.
Så får jeg også set hvad skærmkort hedder.
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 12:44 #8
Der står EZ buddie - det er en som er købt opbygget af firma i Århus som har engrossalg til virksomheder - kan ikke lige huske navn på firma - men det er en større leverandør
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 13:09 #9
Lyder til at være en ESC Elitegroupe bundkort - de har nemlig nogle bundkort der kaldes "EZ Buddie"

Hvad har du af ikoner i Kontrolpanel > Netværksforbindelser ?

Har du opdateret den XP med alt via Windows update- ikke bare de kritiske updates, men de andre der kan fåes ved at kører en "bruger defineret" update og tage alle dem der er under Hardware ?
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 13:54 #10
Jeg har ikke opdateret noget - og jeg har kun den oprindelige udgave af XP uden servicepakker - jeg kan ikke få computeren tilsluttet Internet.
Kan se at mit ekstra skærmkort er GeForce 7300 - og er ved at tage driver hjem - må jeg bare indrømme at det jeg har er for gammelt  til at få liv i ??--- og så ud og købe Windows 7 - har 2 GB ram i computeren og Pentium 4  2,66 ghz

.
Avatar billede malmskov Nybegynder
14. februar 2010 - 14:08 #11
Nu dukkede der pludseligt et nyt ikon op under netværksforvindelse - Internertforbindelse aktiveret - og jeg er online
14. februar 2010 - 15:16 #12
SÅ er det med at få gang i WindowsUpdate med det samme. Vælg alle opdateringer så vidt muligt, der skal nok være >250Mb. Evt. over flere omgange/genstarter - men det skal den nok fortælle dig...

Få også instaleret/opsat et seriøst sikkerhedsprogram ->
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2010 - 15:23 #13
Hent først Service packs, så er der mindre opdateringer der skal hentes efterfølgende
SP kan hentes her;
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/