Avatar billede boxcar Nybegynder
13. februar 2010 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med harddisk

Hej

Da min bærbar - Acer TravelMate 5520 er gået stykker ville jeg tage harddisken ud for at få fat i indholdet. Jeg har købt en lille ekstern usb case til den men min stationær vil ikke finde den når jeg kobler den til. Jeg kan høre at harddisken står og tikker - altså på den dårlige måde som om den ikke virker.
For at være sikker på om den nu var gået i stykker prøvede at sætte den i en TravelMate 4320 og der kommer noget Acer recovery hvor den vil prøve at løse problemet med opstarten. Men den finder ingen løsning på problemet. Den ville køre en geninstallation på c: drevet.
Men da jeg gerne vil have noget der ligger på c: er det ikke lige det oplagte.
Jeg fik mulighed for at åbne i noget ligende kommandoprompt (eller hvad man skal kalde det) og der fra kunne jeg via "cd c:\" osv komme rundt på hele disken også d: drevet.
Så harddisken er åbenbart ikke i stykker.

Men er der nogen der har nogen ide om hvad jeg kan gøre for at få fat i mine filer?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. februar 2010 - 14:24 #1
Jeg har enkelte gange været ude for at harddiske ikke har fået strøm nok fra en USB-port, og så står de og tikker.

Så prøv evt. med kabinettet i en anden port.
Avatar billede boxcar Nybegynder
13. februar 2010 - 14:34 #2
Jeg har prøvet usb stikkene både foran og bag på den stationære og prøvet i to andre bærbare.

Det medfølgende usb stik var et dobbelt usb stik sådan at fik strøm fra to usb porte. Så det burde vel ikke være et strøm problemet.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. februar 2010 - 15:18 #3
Ok, så er den mulighed desværre udelukket :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
13. februar 2010 - 17:27 #4
Den eneste mulighed er vel så at sætte disken som slave i en
stationær, direkte til bundkortet. Så du er sikker på, at strøm
og forbindelse er helet i orden. Der er ofte problemer med at
finde en USB HDD.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2010 - 17:39 #5
"For at være sikker på om den nu var gået i stykker prøvede at sætte den i en TravelMate 4320 og der kommer noget Acer recovery" Så tyder det på at dit problem kan løses - sæt disken i den computer du omtaler - download, brænd og kør KNOPPIX så bør det spinde www.helgec.dk/knoppix.html