Avatar billede miniknudsen Nybegynder
12. februar 2010 - 20:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med USB 2.0

Hej eksperter

Jeg har et problem med at få mine usb-porte (som er USB 2.0 kompitable). Situationen er den, at windows kun tillader at jeg kører med en langsom forbindelse på min USB-port. Det er tilfældet på trods af at jeg:

1: har XP SERVICE PACK 2
2: .. kan se en række USB controllere i min enhedshåndtering (se nedenfor)

INTEL(R) 82801 DB/DBM USB 2.0-udvidet værtscontroller - 24CD
INTEL(R) 82801 DB/DBM USB-universel værtscontroller - 24CD2
INTEL(R) 82801 DB/DBM USB-universel værtscontroller - 24CD4
INTEL(R) 82801 DB/DBM USB-universel værtscontroller - 24CD7
4xUSB-rodhub

Jeg håber i kan hjælpe mig med problemet om at få mine usb-porte til at virke

Tak!
MVH
Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2010 - 20:26 #1
start med sp3 fra fx http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Men hvis du sætter en 1.1-version dims i, så er hele den linje på 1.1 - laveste fællesnævner gælder.
Så det er mere en liste over dimser, du bruger, der er interessant.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
12. februar 2010 - 20:31 #2
Jeg har også servicepack 3 :).

en liste over de ting jeg bruger i den forstand, at hvis jeg f.eks har en USB 1.1 og en USB 2.0, så vil begge porte benytte 1.0?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2010 - 20:46 #3
Yes. Hvis de sidder på samme linje fra pc. Der er noget med, at fx 4 usb-porte er delt op på to linjer - hæng mig ikke op på det - men så kan det være en fordel at flytte usb 1.1 dimsen til et andet stik.
Så det er lidt med at prøv alle stik på pc'en igennem - specielt hvis du har en gammel dims - så skal den have en linje for sig selv.
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2010 - 21:12 #4
Velkommen til USB-verdenens mysterier :-)

Kig på linket herunder, så simpelt og letforståeligt er det:

http://www.everythingusb.com/forums/
12. februar 2010 - 21:20 #5
PS:
Jeg har oplevet - på en 'gammel' PC - at 2 x USB på Front = 1.1 / 4 x USB Rear = 2.0 !
Altså fra hver sin chip...
Avatar billede tubber Juniormester
12. februar 2010 - 21:41 #6
Har du chekket bios om der er mulighed for at sætte den til 1.1 og/eller 2.0
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
22. februar 2010 - 10:15 #7
Hej alle

Jeg har selv løst problemet ved at opdatere min "SCSI- og RAID-controller"-driver.

Tak for hjælpen til jer alle
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
22. februar 2010 - 10:15 #8
Jeg lukker tråden her