Avatar billede slitch Nybegynder
12. februar 2010 - 15:32 Der er 2 kommentarer

jooma backend for dummys ! hvordan ?

Hej jeg søger en funktion til joomla  1.5.15

jeg har fået installeret joomla. Og de nye sprogpakker til site og admin.

Jeg er prøver joomla fordi jeg har hørt så meget om det.. og har brugt wordpress alt for længe..

jeg laver en hjemmeside for en ven med joomla systemet, men .. han er ikke så fix til til computer så jeg søger et backend thema som gør det hele meget nemmer for ham at bruge joomla.. når han fx skal skrive nyheder, uploade billeder, oprette nye sider, og sådan nogle simple funktioner.. hvor man ikke kan se alle de andre funktioner.. som gør system (backend tema) lidt mere idiot sikkert.. men samtidig med at jeg som webdesigner stadig har fuld adgang til backend..

findes der sådan et slags backend tema ? Eller et plugin som gør sådan ..

hilsen Poul
Avatar billede izemate Nybegynder
12. februar 2010 - 21:27 #1
Mig bekendt findes der ikke en backend som laver om på menuernes struktur osv, de fleste laver kun lidt om på designet.
Avatar billede ennovation Nybegynder
18. februar 2010 - 14:23 #2
Du skal ind og andre i core filer hvis du vil lave om på selve strukturen - og det er spild af tid. Du kan lide så godt bruge tiden på at lære personen hvordan og hvorledes.

Du kunne eventuelt kun give ham adgang til frontend administration hvor han så bare får en editor frem og skal benytte den.