Avatar billede slyhn Nybegynder
12. februar 2010 - 08:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook Ekspress mails til Windows 7 live mail

Hej venner
Hvordan flytter man sine mails og kontakter fra Outlook ekspress til windows 7 Live Mail???

Har forsøgt at overføre backup på samme måde som da jeg formaterede den gamle computer, men dennegang er det en ny computer med nyt styresystem.

En detaljeret forklaring ønskes.

Mvh
Slyhn
Avatar billede kimtheman Novice
12. februar 2010 - 13:31 #1
Tja nu er der ikke noget mail program med i windows 7 så du mener vel windows live mail?
Nu er det noget tid siden jeg har siddet med Outlook ekspress men det skulle da være muligt.

Men har du computeren endnu hvor der stadig ligger mails og kontakter? For hvis du har det kunne du jo indstallere Windows live mail på den og fortælle du vil bruge den som standart e-mail program. Og så skulle den gerne tage det hele og ligge det over i windows live mail. Når det så er gjort kan du jo eksportere e-mails og kontakter inde i windows live mail og derefter overføre dem til den anden computer hvorpå du også har windows live mail og igennem windows live mail impotere e-mails og kontakter.
Avatar billede slyhn Nybegynder
12. februar 2010 - 13:58 #2
Nix bix:
Alle mails i deres respektive folder er overført til en USB stik.
Folderne, de har efternavnet *.dbx

Windows 7 er styresystemet og windows live mail er nu blevet mit mail program på dennne nye computer.

Den gamle fra 2001 er nu afgået til de evige cyberspace marker.

Iblandt de gamle mails er nogle ret vigtige og specielt kontakterne.

Ellers et godt forslag, selv om det måske vil være vanskelig at få den gamle computer til at læse de gamle mails i Live Mail fra outlook folderne. Men den gamle computer lugter grimt nu.

Alt vel
Hils omkring
Slyhn
Avatar billede kimtheman Novice
12. februar 2010 - 14:10 #3
Så skal du vel bare ind i programmet og op i menuen filer>Importer>meddelser...Og så finde mappen hvor de ligger.
Avatar billede slyhn Nybegynder
12. februar 2010 - 17:12 #4
Hvor er det lige du finder den "import" i Windows live mail??
Menu linien mangler, men det ved du vel.
Synes at jeg jar været igennem  alt hvad der er værd at trykke på, uden at kunne finde noget der ligner importer.
Mvh
Slyhn
Avatar billede kimtheman Novice
12. februar 2010 - 20:28 #5
Når du er i windows live mail tryk da på "Alt" knapppen og vupti menu linjen kommer frem.
Avatar billede slyhn Nybegynder
15. februar 2010 - 08:22 #6
Alt knappen, selvfølgelig
Man føler sig tilbae i 1992, med de gamle skriveprogrammer igen.
Læg lige et svar, så får du dine point.
Mvh
Slyhn
Avatar billede kimtheman Novice
15. februar 2010 - 14:48 #7
Fik du da flyttet dine mails og kontakter fra Outlook ekspress til windows 7 Live Mail da?
Avatar billede slyhn Nybegynder
15. februar 2010 - 15:45 #8
Yes, alle mails og kontakter på plads
Mails impoteret via *.dbx filerne og kontakter via en "wab" fil.

Det med "Alt" knappen havde jeg ikke lige set komme.

Alt vel
Hils omkring
Slyhn
Avatar billede thorssif Nybegynder
05. juli 2010 - 21:48 #9
jeg har haft nøjagtigt samme problem og har brugt flere dage på det. og og og det er håbløst, så nu har jeg slettet min windows live mail, hvilken jeg iøvrigt heller ikke syntes var særlig smart, og istedetfor oprettet en webmail og herfra kan du ihvertfald hente dine kontaktpersoner.
m.h.t. mine mails satte jeg min XP-pc til igen og inde i outlook under
funktioner
konti egenskaber
avanceret
skal der "v" i "gem en kopi af medd. på server"
(dette skal gøres for alle din mail-adresser)
derefter videresendte jeg fra mit outlook expres alle mine gemte mails til mig selv, hvilket bevirkede, at de naturligvis kom i mit outlook men osse lå som kopi på serveren på nettet.
da jeg så igen lukkede min webmail op blev samtlige mails sluset ind.
MEN PAS PÅ IKKE AT SENDE MERE END HØJST CA. 20 MAILS AD GANGEN.

SÅ NU HAR JEG FÅET SÅVEL MINE KONTAKTPERSONER SOM MINE MAILS OVER I MIN WEBMAIL OG DENNE WEBMAIL ER LANGT BEDRE END WINDOWS LIVE MAIL

hilsen
anne-lise
Avatar billede kimtheman Novice
05. juli 2010 - 22:36 #10
Tja nu ved jeg ikke lige, hvorfor du kommer med dette nu thorssif, da problemet er løst.

Men denne webmail du så snakker om, denne er så tilknyttet din udbyder, og skal du så have anden udbyder, skal du til at sætte dig ind i deres webmail osv (Du kan jo også bruge webmail, selv om du har sat din mail op i windows live mail).

Og googler du rundt på nettet, så er windows live mail da et ganske fint program (bruger det selv), og der er jo ingen der siger, man ikke selv må sætte sig ind i programmets funktioner, og muligvis bruge et backup program eller lign, og få gemt alt det, man lige pludselig en dag skal bruge. I den forbindelse kan Cobian Backup nævnes, som et ganske fint gratis backup program, som kan fås på dansk.
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm