Avatar billede jonas_h Nybegynder
11. februar 2010 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Åbne solution fra netværksdisk

Jeg har netop lavet et udviklingsimage vha. VMWare så jeg ikke behøver installere SQL-server osv på min daglige windowsinstallation.

Jeg mapper et netværksdrev i VMWare til min harddisk og åbner mine Visual Studio projekter via dette netværksdrev. Problemet er, at VS åbenbart ikke bryder sig om at have projekter fra netværksdreve åbne. Hver gang  jeg vil gemme ændringerne i en allerede eksisterende fil, prompter den mig for placering af fil (som når man trykker "gem som") i stedet for bare at gemme. Hvis jeg prøver at overskrive melder den fejl.

Jeg kan fint redigere filer i notepad osv, så det virker som om, at det er VS2008 der er problemet.

Håber på lidt hjælp :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. februar 2010 - 22:11 #1
Tjaaa, det har jeg nu aldrig prøvet, men derimod har jeg arbejdet med images hvor jeg så har connected til subversion eller dropbox og det fungerer fint :)
Avatar billede jonas_h Nybegynder
11. februar 2010 - 23:33 #2
Det er også det jeg har gjort, men irriterer mig bare, at jeg ikke kan køre det direkte fra netværksdisk. Men nu er jeg da "sikret" hvis harddisken skulle gå i stykker :)