Avatar billede haslund83 Nybegynder
11. februar 2010 - 16:03 Der er 5 kommentarer

Crosair tx950 PSU problemer med ASUS P6T

Hej Eksperter - Jeg har et meget frustrende problem med min hjemmebyggede arbejdsmaskine.

Specs er som flg.

Asus P6T
Intel I7950 @ 3.06 MHz
12 GB ram
1 x 160 gb Intel x-25 SSD
1 x 500 gb WD
1 x Asus gtx295
Windows 7 64-bit
Crosair tx950 PSU

For at track'e lidt tilbage i tiden til der hvor det hele begyndte:

Jeg havde ovenstående setup kørende uden problemer med et gtx260 og en PSU på 650W - men så opgraderede jeg til et gtx295 med en ny 950W psu fra crosair - i starten var der ingen problemer, men nu går der mellem 1min - 2timer fra opstarten, og så hænger systemet sig?

Jeg begyndte med at skyde skylden på grafikkortet, men har siden testet med et andet og samme problem viste sig efter opstart....  så har jeg forsøgt med nyeste drivers etc, og en "alle ledninger ud og i" manøvre. Alle komponenter kører uden OC og ved temperaturer der ligger op af det forventede. Men så blev jeg opmærksom på nogle forumopslag rundt omkring på nettet vedr. kompabilitets problmer mellem netop crosair tx950 og asus p6t!! shit... nu er min psu altså det sorte får og jeg ville virkelig gerne ha' muligheden for at teste om det egentlig er problemet... kan en 650w klare min opsætning? for så skal jeg ikke ud og rende!! opgraderede kun PSU'en fordi jeg ville være sikker på at der var et krafoverskud!

hjælp please! kloge hoveder :)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 16:30 #1
http://asus.com/product.aspx?P_ID=QtpKQuERkuYw6trc

se under cpu support list

har du tjekket chipser herinde fra

det har du sikkert
http://www.intel.com/Products/Desktop/Chipsets/X58/X58-overview.htm
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2010 - 09:41 #2
Prøv at hive ram ud og sæt dem tilbage.

Check din CPU for kølepasta.
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2010 - 09:41 #3
Opdater BIOS. Der er sikkert kommet en nyere.
Avatar billede haslund83 Nybegynder
12. februar 2010 - 12:37 #4
Tak for alle indlæg! jeg vil dog spare alle andre med et P6T model motherboard og en Crosair TX950W setup for alt den bitterhed jeg selv har været igennem og sige:

"Ja det @#¤&% din PSU den er galt med! man skulle måske ikke tro det men dette setup får din maskine til at Fryse på alle tænkelige tidspunkter..., ASUS og Crosair har anerkendt at der er et problem mellem netop disse to hardware enheder og ingen ved hvorfor"

Jeg skiftede til en NorthQ 850W og har ikke haft et nedbrud siden... derudover har jeg testet den i 3 andre computere med P6T og 1 computer med et M4A77T og ganske rigtig havde jeg kun success med M4A77T... der er noget muggent ved at smide 1100 kr efter lidt ekstra kraft og derefter opleve et problem som næsten altid bunder i virus/spyware/driver problemer/ram/cpu og temperaturer. Jeg har brugt lang tid på at finde frem til hvad problemet var så jeg håber at andre med samme setup der for nyligt har mistet lysten til at leve kan genvinde den ved at læse dette! :)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 13:21 #5
jeg kan glæde dig med at jeg smed en masse kroner ud på et ati 4870x2 kort der holdt lidt over 1 år - den ene chip på kortet løber varm - gigabyte skulle have været sagsøgt for at sende sådan en lorte chip på markedet.
det var små 4000,- ud af vinduet

m.v.h