Avatar billede litogr Nybegynder
11. februar 2010 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD brænding

Jeg har overspillet en LP på en USB pladespiller med Audacity program og  gemt indsp. i wave. Når jeg skal brænde en CD, kommer der fejl: media player kan ikke fastslå længden og manglende rettigheder?? Er det wave formatet det er galt med (forældet) eller er det fejl 40. Det ser ud som Mp3 konverteringen virker.
MVH. litogr
11. februar 2010 - 15:38 #1
... brænde med hvilket program ?

Er LP'en "indspillet" i én stor *.WAV fil ?
Avatar billede thov Forsker
11. februar 2010 - 16:26 #2
Drop WMP og brug CDburnerXP http://cdburnerxp.se/

Microsoft er skræmt af musikindustrien, så materiale der ikke er kopibeskyttet, må nødvendigvis være piratkopieret, og så spænder WMP ben (Min teori).
Avatar billede litogr Nybegynder
11. februar 2010 - 22:32 #3
Det indbyggede, gennem media player. Wave er én fil, et langt nummer. Det er måske det der er galt?. Jeg var ellers så glad for at det lykkedes mig at få LP'en over. Hvis der skal indsættes tracks må jeg prøve igen (noget er helt uforståeligt for mig)
Hilsen litogr
Avatar billede thov Forsker
12. februar 2010 - 01:32 #4
Hele LP-sider brændt på CD bliver du ked af.
Du kan splitte siderne op i enkelte numre med Audacity - det er ren p.i.t.a., så hellere et program som gør det automatiskt, f.eks. LP Ripper http://www.cfbsoftware.com/lpripper/lpripper.aspx

Har du mange plader, er de $40 givet godt ud :-)
Avatar billede litogr Nybegynder
12. februar 2010 - 09:01 #5
Tak for interessen. Audacity fuldte med pladesp., jeg har et andet prg. Music cleaning lab, men det er ikke til USB. Kan jeg bruge det, og hvordan åbner jeg filen i det (har set det, men kan ikke huske det)Det aktuelle, er ét langt nummer, og jeg kan ikke finde ud af at indsætte tracks. Jeg vil bare overføre lp'er, skal ikke mixe el. sample og andet avanceret. Hvad betyder p.i.t.a. Venlig hilsen litogr
Avatar billede thov Forsker
12. februar 2010 - 13:43 #6
PITA: "Pain In The Ass" :-)

'Indsætte tracks' kan kun ske ved at splitte den store (ca. 300MB) WAV fil i mindre stykker.
Det kan du i Audacity, ved at markere et track, "cut'e" det, og 'paste' (og gemme) som en ny fil - og så videre...

Et pillearbejde uden lige, når du samtidig vil fjerne de værste bilyde fra pladernes ridser.

Der er mange 'lyd-renseprogrammer' derude. Fælles for dem, er virkningen af deres arbejde - du opnår det samme, ved at læggge en dyne over højttaleren.
Men du kan da åbne din WAV fil i 'Music cleaning lab', og lade det arbejde på den - kan programmet splitte, er det jo fint.
Effektiv rensning har progrsammet det helt sikkert værre med.

Våd afspilning, i en blanding af smeltet ren sne og en sjat isopropanol, tager en stor del af mislydene. De værste 'knæk' fra ridserne fjernes i Audacity, og du ender med noget som er til at leve med.
Avatar billede litogr Nybegynder
12. februar 2010 - 16:21 #7
Jeg takker. Prøvede at åbne wave filen i Music cleaner, men det kunne ikke genkende filen? Hvis jeg prøver at installere et andet brænder prg. skal det eksisterende så afinstal.? det har jeg læst et sted?
Avatar billede thov Forsker
12. februar 2010 - 16:51 #8
Alle moderne brænderprogrammer fungerer fint sammen.

Det var brugen af ASPI-layer som voldte problemer, men her er det kun Nero som stadig står med det ene ben i Windows 95 tiden :-)

Nero brænder nok en anelse hurtigere, fordi der på den måde er direkte kontrol over de optiske drev.
Avatar billede litogr Nybegynder
12. februar 2010 - 17:05 #9
Jeg tror jeg har fundet en løsning. Åbnede den gemte wave fil i Music cl. Den brokker sig lidt? men hvis jeg åbner, en gang til, spøger den om den eksistrnde fil, skal overskrives1?? Fra prg. kunne jeg så gøre en CD, og der var "noget på". Jeg skal så få det til at lyde godt (var for lavt indsp.) Endnu engang tak
litogr