Avatar billede kiiim Nybegynder
11. februar 2010 - 13:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formater harddisk med W7 ?!

Jeg vil meget, meget gerne formatere min harddisk på min bærbar, og så lægge W7 på den. Computeren har kun én partition (C) hvor W7 RC ligger på ...

Hvis jeg bare smækker skiven med W7 i maskinen, får jeg ikke mulighed for at formatere harddisken, men blot at ligge W7 "oveni", hvorved at den gamle version smides over i en mappe der hedder windows_old.

Hvad skal jeg gøre for at slætte ALT på harddisken, så jeg kan få en forfriskende ny start?!?
Avatar billede Vandreren Novice
11. februar 2010 - 13:22 #1
Avatar billede off-line Nybegynder
11. februar 2010 - 13:38 #2
Avatar billede kiiim Nybegynder
11. februar 2010 - 13:44 #3
KillDisk virker godt nok voldsomt, men hvis det er den eneste mulighed, så er det vel den vej jeg skal gå.

Tak for liket, Off-line, men så vidt jeg kan forstå er der heller ikke kommet noget svar på den tråd.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. februar 2010 - 13:48 #4
Jo da. Riversen - PC kyndis mand - skriver:
"og hvis du fortsætter lidt længere får du på et tidspunkt mulighed for at vælge hvilket drev du vil installere på. Her har du også mulighed for at formatere drevet inden du klikker videre. "
Avatar billede Vandreren Novice
11. februar 2010 - 13:48 #5
Du behøver jo ikke overskrive diskens indhold flere gange, selv om det normalt er det, man bruger KillDisk til.

Du kan også bruge en WinXP-cd, hvis du har sådan en liggende. Det er måske mindre voldsomt?
Avatar billede kiiim Nybegynder
11. februar 2010 - 13:56 #6
off-line: Som Kenneth også skriver et par poster under Riversen, så er der ikke mulighed for formatering af diske ... ;-)

Vandren: ahhh ... det kunne man selvfølgelig også ...
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 14:16 #7
Avatar billede kiiim Nybegynder
11. februar 2010 - 22:38 #8
Helge, jeg fulgte din tut, og det virker nu! :-) Har fået renset harddisken, og er nu igang med at fylde den ud igen! lol

hvis du vil "svare", så lukker jeg tråden her.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 07:53 #9
Jeg samler ikke point, så snup dem selv
Avatar billede kiiim Nybegynder
12. februar 2010 - 08:46 #10
ok  :-)