Avatar billede thfc Nybegynder
18. juli 2001 - 14:31 Der er 10 kommentarer og
6 løsninger

Billigste betaling med kreditkort

Jeg skal til at starte et PBEM spil op, hvor deltagerne får mulighed for at bidrage til undertegnede.

Jeg har surfet nettet tyndt for at finde den billigste løsning (for mig) – men uden held. De fleste ”Third part merchant banks” er amerikanske og sender ikke penge til lille Danmark.
PBSs indløsningsaftale er ikke brugbar da den koster det hvide ud af øjnene.
Betaling skal kunne foregå via kreditkort, og betalerne er fra hele verden. Jeg sælger ikke et fysisk produkt, og de modtagne beløb vil typisk være i størrelsesordenen 15 USD.
Er der nogen der har kendskab til et godt og billigt produkt?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 14:33 #1
Sun har udviklet et alternativ til PBS, eller det har de gjort så vidt jeg ved, men hvordan det virker og hvad det koster osv. aner jeg ik.
Avatar billede webben Nybegynder
18. juli 2001 - 14:35 #2
Avatar billede staalmanden Nybegynder
18. juli 2001 - 15:43 #3
Hejsa!
Både ved den omtalte løsning fra sun, og synonym.dk skal der tegnes en indløsnings aftale med pbs for at kunne modtage creditcard betaling. Du skal nok kigge på noget alá paypal.com. Der betaler du et lille månedligt gebyr + en lille procentdel af de indbetale beløb. Det er rimelig velrenomerede firmaer der står bag (bla. amazon.com). Paypal sender dog ikke penge til dk endnu - men mon ikke det kommer. Du kan også bruge www.billpoint.com - de er en lille smule dyere, men tilgengæld sender de penge til dk.
Gider du ikke smide en kommentar, når du får nogle erfaringer med dette? :-)
Avatar billede thfc Nybegynder
19. juli 2001 - 07:50 #4
Som staalmanden rigtig siger kræver både Sun og Synonym en indløsningsaftale med PBS.
PayPal, ProPay og BillPoint sender ikke penge til Danmark (har kontaktet customer care for alle tre).

Venter stadig på et brugbart forslag.
Avatar billede mikker Nybegynder
19. juli 2001 - 11:35 #5
Hvad med at bruge Cybercity.dk ? De har vist noget med noget kreditkort uden afgift???

Eller Danskebank.dk??

- Mikker
Avatar billede mikker Nybegynder
19. juli 2001 - 11:42 #6
Her er ihvertfald linket til cybercity, men det er kun en PBS-Gateway, så om man skal betale til PBS uafhængigt, ved jeg jo ikke

http://erhverv.cybercity.dk/produkter/e-commerce/pbs-gateway/

Avatar billede thfc Nybegynder
19. juli 2001 - 12:01 #7
Der er flere som Cybercity i Danmark der tilbyder en kreditkortaftale, men alle (så vidt jeg ved)behøver en indløsningsaftale med PBS (Cybercity skriver under Features: Aftalen kræver, at virksomheden har indgået en indløsningsaftale med PBS).
Denne aftale koster ca. 1000 kr. i oprettelse samt et årsgebyr på yderligere 1000 kr.
Dertil kommer så den sikre hosting hos Cybercity som heller ikke er gratis: 2500 kr i oprettelse og 2500 kr. i årsabonnement.
Alt i alt en kraftig udskrivning!

Jeg bliver mere og mere sikker på at dette spørgsmål virkelig er 200 point værd, dog undrer det mig hvis der virkelig ikke er nogen i Danmark der har fundet en billig brugbar løsning.
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. juli 2001 - 12:03 #8
PBS har jo mere eller mindre det hele for sig selv.

Men ja.. Et system som paypal til billige penge ville være kanon!
Avatar billede thfc Nybegynder
19. juli 2001 - 12:43 #9
annikadk> faktisk synes jeg at PayPal er OK prismæssigt. Jeg har ikke noget i mod at betale op mod 10% pr. transaktion. Men hvis jeg i øvrigt så skal betale 40 USD om måneden for at få tilsendt pengene så synes jeg det er lige pebret nok. MEN PayPal sender jo som tidligere nævnt ikke penge til DK.
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. juli 2001 - 12:57 #10
*kender ikke priserne*
men kunne da være rart at have en i DK.
men det ser ud til at det ikke er noget der eksisterer i vores frie samfund ;)

*teledanmark, pbs, osv*
Avatar billede abruscato Nybegynder
21. juli 2001 - 01:00 #11
Jeg har i de sidste par dage selv ledt efter en online-betaling til rimelige penge.
Og det bedste bud jeg har kunnet finde er, en SSL-løsning fra Freepay (http://pay.freeway.dk/) kombineret med en indløsningsaftale fra PBS (http://www.betaling.dk/forret/index.htm).

Hvis dette også er for dyrt, ville jeg overveje om det kan betale sig for dig at kræve onlinebetaling og ikke satse på bannerreklamer istedet.
Avatar billede hh_appel Nybegynder
22. juli 2001 - 14:23 #12
Hvis du skal opkræve i USD, så prøv at kigge på ShareIt (http://www.shareit.com).

Det er bygget op til salg af shareware programmer, men det burde kunne bruges.. :-)
Avatar billede webrunner Nybegynder
26. juli 2001 - 14:23 #13
Måske kan de her bruges:
http://www.ibill.com/

Avatar billede thfc Nybegynder
31. juli 2001 - 10:06 #14
Har den seneste uge undersøgt de forslag der har været fremsat til mit spørgsmål.
Har kontaktet bruger support og salgsservice for alle selskaber men uden en tilfredsstillende løsning.
Generelt har de amerikanske selskaber åbenbart ikke mange europæiske kunder og har ikke altid faste planer og gebyrer for dette. Alternativt er der høje gebyrer from fremsendelse af checks (op til $40 om måneden). Ved bankoverførsler skal beløbet veksles. Dette betyder at man betaler både transaktions gebyr (typisk op til 20% af salget), dernæst skal der betales omvekslingsgebyr, og derefter et overførselsgebyr.
Afhængig af hvor meget man sælger for, så kan den samlede andel af salget som man skal aflevere i gebyrer hurtig andrage 25%. Og det er meget.
PBS\'s danske monopol, med tilhørende indløsningsaftale er efter min mening også for dyrt (for kredit kort).
Min løsning til betalinger af ca. $300 om måneden bliver PayPal. Her koster det mig 5% i transaktionsgebyr og kun $1,5 for at få overført penge til en international bankkonto. Desværre gælder dette ikke danske konti, hvilket betyder at jeg må oprette en konto i et andet land (det bliver nok næste gang jeg er i London). Indtil da står pengene på en konto hos PayPal og tækker 3% i rente.
Avatar billede thfc Nybegynder
31. juli 2001 - 10:10 #15
Det virker ikke som om dette spørgsmål kan besvares tilfredstillende (på nuværende tidspunkt) så jeg vælger at lukke det - med et lille bidrag til de der har præsenteret brugbare løsningsforslag.
Tak!
Avatar billede tl Nybegynder
10. august 2001 - 15:25 #16
Hvordan kan firmaer som freepay operere uden at der eksisterer transaktionsgebyrer?