Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
10. februar 2010 - 20:02 Der er 5 kommentarer

Gode elektronik bøger

Hej eksperter (;
Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at lave nogle simple kredsløb. Derfor ville jeg høre jer, om i kendte nogle gode bøger til nybegyndere, jeg har en ret god basisviden inden for elektronik.
Bøgerne skal meget gerne være for nybegyndere. Helst på dansk, men hvis der er nogle gode engelske bøger, må i også meget gerne skrive dem på (;

Eksempler på hvad jeg gerne vil vide mere om:
transistorer, Kondensatorer, modstand(ohm) osv.

Der må gerne være arbejdsopgaver deri, hvor man får lov at tænke selv.

Et link kan også bruges, hvis der findes en fantastisk hjemmeside..

Jeg ved det hele er på google, men problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal søge efter, og det jeg har fundet er for avanceret..

Håber i kan hjælpe (:
Avatar billede richardjensen Seniormester
10. februar 2010 - 20:17 #1
Kender du Jan Soelbergs 'Anvendt elektronik' ( 2 bøger ) ?
De kan vist ikke længere købes nye, - måske brugte - på nettet ?
Kan normalt lånes på biblioteker.
Avatar billede richardjensen Seniormester
10. februar 2010 - 20:38 #2
Har lige søgt på nettet, og kan se at en sælger i Vester Skerninge på Fyn har følgende tilbud på 'QXL':

anvendt elektronik 1-2 af jan soelberg
jostykit 1980. 9. udg. 2. og 1. opl. isbn 87-980079-63 og 87-980079-39. 16x22 cm. 496 + 559 sider. indbundet. ill. i s-h. god brugt stand.

Sælger vil starte ved 750,- kr. , og der er endnu ingen bud
Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
10. februar 2010 - 22:35 #3
Jeg har mulighed for at låne den på kommune biblioteket. Tak!

Jeg er stadig åben for bud :)
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
11. februar 2010 - 13:34 #4
Prøv lige at kigge på tråden
Elektronik for begyndere Oprettet den 26/08 - 2009
Der er der nogle gode svar.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
11. februar 2010 - 13:36 #5