Avatar billede kronsj Nybegynder
09. februar 2010 - 22:17 Der er 3 kommentarer

Skift af internetudbyder

Vi står og vil skifte internetudbyder, via bredbånd. Men vores nuværende kontrakt, har en 6 måneders opsigelsesperiode. Da vores nuværende ikke kan tilbyde det vi skal bruge, må skiftet gerne ske ASAP. En mulig løsning er at betale de resterende 6 måneder, og bede om at få "lukket" den forbindelse og lade vores nye leverandør overtage internettrafikken.
Er der nogle der har erfaringer med at have to leverandører (en passiv og en aktiv) på samme tid, eller har løst problemet på anden måde?
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
09. februar 2010 - 22:44 #1
Det kommer sikkert an på udbyderen, men jeg er næsten helt sikker på at du kan bede om at få lukket dit abonnement. Så vil de kunne lave en fysisk lukning inden for kort tid (vel max en uge eller to) men så kan de holde den finansielle lukkedato til opsigelsesperioden er udløbet.

Det bedste du kan gøre er at ringe til din udbyders kundeservice og høre hvordan og hvorledes, så længe de får deres penge så er der vel intet problem.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
14. februar 2010 - 22:15 #2
hvad er det da de ikke kan tilbyde...

bare nysgerrig ??
Avatar billede kronsj Nybegynder
14. februar 2010 - 23:18 #3
Vi er en boligforening, hvor "gennemsnitsalderen" er kraftigt falende, og dermed internetforbruget stigende. Vores nuværende kan kun levere 10Mbit hvor en ny leverandør godt kan levere 20 Mbit på det samme kabelnet - udfra deres test - og snak med teknisk support hos de enkelte. TDC/YouSee er ikke direkte indvolveret.