Avatar billede http Nybegynder
09. februar 2010 - 22:02 Der er 2 kommentarer

1,5TB disk: Motor vil ikke starte op

Jeg har en Seagate Barracuda 7200.11 disk, 1,5TB, firmware SD37. Motoren vil ikke starte op. Disken er ca. 1 år gl, har kørt nogle få hundrede timer. Der kommer en svag pulserende startlyd fra motoren, når jeg forbinder den. Det lyder klart som en motor, der ikke vil starte. Det er selve viklingen i motoren, der giver denne lyd. Jeg regner med at rotoren har sat sig fast. Jeg har skiftet printet på disken, det hjalp ikke. Sidste gang jeg brugte disken fungerede den ok, der var ingen problemer. Den blev lukket pænt ned, disken er ikke tabt eller lign.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 00:09 #1
Hvis ikke du har nogle meget vigtige data på disken, ville jer bare sende den tilbage på returretten. Så får du den hurtigt til at virke :)
Avatar billede Lundfamily Nybegynder
11. februar 2010 - 21:39 #2
Hvis du har vigtige data på disken kan du evt. kontakte firmaet "Quattro Data Recovery". De hjalp mig, da jeg stod med en defekt harddisk og her blev alle vigtige data reddet.
se deres hjemmeside på www.diskhelp.dk