Avatar billede jobless Nybegynder
09. februar 2010 - 18:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Omskrivning til windows service

Hej.

Jeg har en forms application der fungerer som ønsket.

Bl. a. anvender jeg et activex object (ocx), som ligger på en form for at fungere korrekt.

Nu vil jeg gerne lave denne app om til en windows service, og der er ikke brug for noget UI.

Mit problem hermed er, at jeg får nogle fejl på at ocx'en skal køre i single thread mode, og jeg hvis jeg opretter en thread i servicens onstart event, kan jeg ikke få det til at virke.

Er der nogen som har input til, hvordan jeg evt. anvender en form til mit ocx-object uden at skulle have et UI, eller alternativt input til hvordan jeg anvender ocx'en uden en form ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2010 - 18:22 #1
Hvis det er muligt boer du omskrive til slet ikke at bruge den OCX.

Hvad goer den OCX?
Avatar billede jobless Nybegynder
09. februar 2010 - 21:57 #2
Det er et CAPI component jeg købte for nogle år siden.

Primært bruger jeg det til noget udvidet 'vis nummer', og nogle flere faciliteter på lidtlængere sigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2010 - 02:25 #3
Nogen mulighed for at lave det til en singlethreaded daemon process?
Avatar billede jobless Nybegynder
10. februar 2010 - 08:09 #4
Ja se, der kommer jeg til kort...

Det er lidt nyt for mig, og jeg synes ikke lige jeg kan google noget om dette.

I min service bruger jeg multithreading, da jeg har forbindelse til flere klienter, som servicen skal broadcaste data til.

Selve ocx'en og dennes funktion har ikke brug for mere end en enkelt tråd, som så raiser en event i en anden tråd, og denne broadcaster data.

Kan du lede mig lidt mere på vej, vedr. den der deamon ?
Avatar billede jobless Nybegynder
10. februar 2010 - 14:55 #5
Nu har jeg fundet et .net CAPI komponent, som jeg forsøger mig med istedetfor ocx'en...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2010 - 23:48 #6
Hvis det virker, saa er det jo godt.

Ellers maa vi vende tilbage til den singlethreaded daemon.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 01:05 #7
Kommet videre?
Avatar billede jobless Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:36 #8
Anvender .Net komponenten, ser ud til at virke ok.

Det er vist ved at være lukketid...