Avatar billede oosimonoo Nybegynder
09. februar 2010 - 15:58 Der er 7 kommentarer

Trådløs lyd mellem PC og Forstærker ?

Hej Eksperter...

Jeg leder efter noget hardware som kan sende musik trådløst fra min bærbare PC til min forstærker ?

Det eneste jeg kan finde er dyre bokse fra sony/logitech osv.. jeg tænkte at det kunne være der fandtes en lille usb nøgle man satte i sin bærbare og så en lille modtager boks hvor lyden gik ud i phono stik og ind i min forstærker... jeg kan ikke finde noget grej der kan det...

Er der nogen der kender til det ? kan man få noget der ikke fylder og ikke koster kassen
Avatar billede bruno1 Novice
09. februar 2010 - 17:05 #1
Jeg ved at apple airport express (virker også på pc) kan bruges til den slags men så kræver det at du bruger Itunes - eller et software hack så du kan bruge andre afspillere.

B.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. februar 2010 - 19:21 #2
Har GizmoLink som kan købes hos TDC-butikkerne for 999,-. Den har indbygget WiFi- Internet- DAB- og FM-radio og kan afspille alm. musik samt DRM-beskyttet materiale. Den virker supergodt og har et B&O-lignende design.

Det virker på den måde, at alt musik på din PC, skal ligge under Dokumenter -> Musik. Derfra henter enheden musikken. Du skal altså ikke have noget musikprogram åbnet på computeren for at afspiller over anlægget.
Avatar billede oosimonoo Nybegynder
10. februar 2010 - 10:11 #3
Mange tak for jeres svar... men det jeg vil er bare at overføre lyd fra eks. winamp og så til min forstærker... det kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke kan gøres nemmere og billigere
Avatar billede oosimonoo Nybegynder
10. februar 2010 - 10:12 #4
Bruno 1: itunes er ikke min bedste ven vil jeg sige ;)
Avatar billede bruno1 Novice
10. februar 2010 - 12:42 #5
Haha nej det er der mange der siger :-)

Der findes også løsninger der sender via radiobølger således at du indstiller dit anlæg på en tom frekvens på radioen og så har du en lille sender på din computer der transmiterer signalet ad den vej. Det ved jeg der er mange der bruger i biler med ældre radioer der ikke kan tilsluttes udstyr. Denne løsning giver jo ikke digital lyd men det kommer jo an på hvor pernippen man er...

Bruno
Avatar billede oosimonoo Nybegynder
10. februar 2010 - 22:32 #6
Rigtigt! men jeg tror måske jeg har fundet lidt af det som jeg skal bruge...
http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes_lyd/traadloest_usb_audiosystem_3437_da.html
Avatar billede bruno1 Novice
23. februar 2010 - 23:58 #7
Tja det er stadig en del penge man skal smide for det... Hvis du hopper på den så skriv gerne om den lever op til forventningerne!