Avatar billede jjjMiAjjj Nybegynder
09. februar 2010 - 00:25 Der er 4 kommentarer

Selvom jeg tilslutter min bærbar direkte til internettet kan den ikke oprette forbindelse!

Hej..
Jeg har en stationær pc som er tilsluttet direkte til internettet og der er forbindelse 100%.

Problemet er bare når jeg tilslutter min bærbar direkte kan jeg ikke får forbindelse! Og det er jeg virkelig træt af! Det burde jo virke med det samme når jeg tilslutter direkte!

Den vil slet ikke genkende netværket siger "unidentified network" ??

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak ..
Avatar billede mfreak Nybegynder
09. februar 2010 - 00:47 #1
Hvilke udbyder har du?

og prøv lige dette her

sæt bærbaren til internettet
1.Åben start, vælg kør.
2.Skriv cmd i felt og vælg ok.
3.skriv ipconfig på linien og tryk enter
Der kommer nogle info op hvad står der?

her er et eksempel:
Microsoft Windows [Version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\mfreak>ipconfig

Windows IP Configuration

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::e1d2:234b:404b:2ed0%9
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.102
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128
  Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.100

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 6:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 11:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:344d:1a2e:3f57:fe99
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::344d:1a2e:3f57:fe99%13
  Default Gateway . . . . . . . . . : ::

Tunnel adapter Local Area Connection* 12:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

C:\Users\mfreak>
Avatar billede old_dane Nybegynder
09. februar 2010 - 09:33 #2
har du installeret driver til dit netkort  ????``?

mvh Erik
09. februar 2010 - 09:56 #3
Som <old_dane> hentyder: Er det en bærbar du selv har opsat/instaleret ? Check lige om der er 100% styr på driverpakker passende til din hardware !!!

HAR det virket på den PC ?

PS: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede jjjMiAjjj Nybegynder
10. februar 2010 - 00:14 #4
Tusind tak for jeres svar..

Jamen det er windows vista, og mit internet udbyder er fullrate..

Jeg vil mene at jeg har installeret de nødvendige drivere, men hvordan kan jeg ellers tjekke om jeg har det?
For fik kørt en driver scan, og der sagde den ikke noget om at der manglede nogen network driver, men ved ellers ikke?

Her er hvad der kom frem med ipconfig:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.58ea6150c7.jpg