Avatar billede pemo123456 Novice
08. februar 2010 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spam sikring af online email form

Hej

Jeg har en email form på min hjemmeside, som jeg egentlig troede var sikret mod spam, ved at der skal indtastes en kode for at sende en mail via email formen.

Dog modtager jeg alligevel dagligt mellem 5 og 10 spammails, hvilket i sig selv er irriterende. Derudover er jeg bange for, at min mailform bliver brugt afsendelse til andre.

I kan se email formen her. http://www.golfindr.com/contactus.php

Kan jeg gøre noget for at sikre den, og i givet fald hvad?

Mvh PEMO
Avatar billede repox Seniormester
08. februar 2010 - 21:48 #1
Prøv at kigge på dette spørgsmål om samme emne:
http://www.eksperten.dk/spm/897142
Avatar billede BrJoe Nybegynder
08. februar 2010 - 21:54 #2
Super fedt tænkt og lavet Repox. Det er helt klart noget jeg vil gøre brug af i mine kontakt formularer fremover!
Avatar billede pemo123456 Novice
09. februar 2010 - 01:24 #3
Hej

Lyder som en god løsning. Har lige et til uddybende spørgsmål, som jeg håber du kan svare på. Den spam mail jeg får, går den kun til mig eller bliver min mail form brugt til at bombardere andre med?

Håber du kan svare på ovenstående. Under alle omstændigheder, så smid et svar, da du har svaret på mit oprindelige spørgsmål.

:-) PEMO
Avatar billede repox Seniormester
09. februar 2010 - 01:36 #4
Det kommer an på hvordan din kode er bygget op og hvordan du saniterer input fra brugeren.
Typisk forsøges der nogle header injections i de data der sendes med; en klassiker er eksempelvis for dem som ynder at lade afsenderens email adresse stå som afsender fra sitet da det gør det nemt at blot trykke trykke 'besvar' i din mailklient.

Et kort opridset eksempel på det ville være noget ala:

<?php

  $email = $_POST["email"];
  $name = $_POST["name"],
  $subject = $_POST["subject"];
  $message = $_POST["message"];

  $headers = "From: ".$name." <".$email.">\r\n";
  $headers .= "X-Page: http://example.org/contact_us\r\n";

  mail("to_me@example.org", $subject, $message, $headers);

?>

Hvis det data jeg sender med f.eks. $_POST["email"] indeholder:

site@example.org\r\nTo: you@example.com

vil der - uden sanitering af indholdet - kunne sendes en email, med indholdet beskrevet i PHP scriptet til you@example.org istedet for til den email du selv har angivet.

Det var en simpel forklaring, men der er mange flere muligheder.
Så om din kontaktform bliver brugt til sådan noget afhænger meget af den kode du har.
Avatar billede repox Seniormester
09. februar 2010 - 01:37 #5
Og et svar fik du her.
Avatar billede pemo123456 Novice
09. februar 2010 - 02:55 #6
tak for hjælp! :-)