Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
08. februar 2010 - 21:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VGA kabel virker ikke?

Hej!

Jeg ville meget gerne fører min computer skærm over på mit fjernsyn, men når jeg tilslutter VGA-kablet, er der bare sort skærm på fjernsynet. Både fjernsyn og computer registrerer stikket, og der er signal, men fjernsynsskærmen er som sagt bare sort. Har i nogle idéer?

På forhånd tak
Mikkel Krabbe
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
08. februar 2010 - 21:34 #1
Er kan være lidt forskellige mulige problemer.

1. Har du valgt den rigtige kanal, der er ofte flere AV kanaler på et tv, prøv at bladre dem alle igennem.
2. Er din skivebordbaggrund sort? I så fald er det nok fordi dit tv kører som udvidet skrivebord, dvs. at du bare har mere plads på skrivebordet, men baggrunden er sort.

Du kan teste det ved at rykke mus ud mod alle kanter på din pc, det kan ske at den ved en af dem kører ud over på tv'et

Hvis det ikke er nogen af disse ting må du meget gerne lige skrive tv mærke/model, grafikkort mærke/model og hvilket styresystem du benytter, så kan vi bedre hjælpe med selve opsætningen af grafikkortet.
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
08. februar 2010 - 21:46 #2
Har bladret alle kanaler igennem flere gange, og skrivebordsbaggrunden er heller ikke sort. Derfor ingen af ovennævnte problemer.

Mit tv er et Samsung 32" LE32B355.
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
08. februar 2010 - 22:02 #3
Hvordan med styresystemet, grafikkort?

Hvis det er en bærbar er der oftest en knap på en af F-knapperne hvor du kan skifte skærm-indstillinger til tv-out (mellem deaktiveret-klonet skrivebord-udvidet skrivebord), den kan du prøve at klikke på.
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
10. februar 2010 - 19:39 #4
Det med F-knapperne kan jeg ikke få til at virke?

- Mht. styresystemet har jeg Vista, og mit grafikkort er et NVIDIA GeForce 8600M GT. Håber det er ok info?
11. februar 2010 - 09:46 #5
Sæt opløsningen NED ...
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
11. februar 2010 - 21:19 #6
Det virker ikke... Har jeg selvfølgelig prøvet som noget af det første..
11. august 2011 - 18:23 #7
(Hvordan går det her ???)