Avatar billede cepedep Nybegynder
08. februar 2010 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skattefri kostgodtgørelse

Regelsættet herfor er følgende:

Ved rejse med overnatning, der har en varighed af mindst 24 timer, kan der til dækning af kost og småfornødenheder udbetales 455 kr. (2010) pr. døgn og 1/24 heraf pr. påbegyndt time for tilsluttende rejsetimer.

Her mit eksempel med min nuværende formel og formatering:

Inddata:
Starttidspunkt = A1 = "05-01-2010 07:30" - Formateret: "dd-mm-åååå tt:mm"
Sluttidspunkt = B1 = "09-01-2010 07:45" - Formateret: "dd-mm-åååå tt:mm"

Beregning/formel:
Resultat = C1 = B1-C1 = "04 00:15" - Brugerformateret: "dd tt:mm".

Da regelsættet er: "1/24 pr. påbegyndt time for tilsluttende rejsetimer" skal Resultat istedet være "04 01:00".

Hvorledes skal dette gøres???
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2010 - 19:02 #1
Prøv lige denne med nogle eksempler:
=AFRUND.LOFT( B1-A1;0,0416667)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2010 - 19:08 #2
cepedep >> Vil du ikke nok følge op på dine gamle spørgsmål?
Der er ret mange.......

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/cepedep
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2010 - 19:26 #3
Denne gør selvfølgelig det samme:
=AFRUND.LOFT(B1-A1;1/24)
Avatar billede cepedep Nybegynder
08. februar 2010 - 19:49 #4
Kære vejmand

Mange tak for et hurtigt svar.

Og det funker!!!

Dog er din mest forståelige og nemmest læste løsning dit sidste forslag (1/24).

Samtidigt mange tak for dit råd til mig...

... men - hjælp - hvorledes finder jeg mine udestående spørgsmål, således jeg kan få disse lukket?

Det er på ingen måde ikke min agt, at misbruge dette gode forum, som jeg flere gange har haft stor nytte af.

Mange hilsener CePeDeP
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2010 - 19:57 #5
Velbekomme.  :-)
Allerførst, husk at sende egne indlæg som "Kommentar", og ikke som "Svar".
"Svar" er forbeholdt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.

Du spørger om hvor du kan finde dine gamle spørgsmål????

Jamen jamen, dem linker jeg jo til længere oppe????
Men okay, her kommer linket igen:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/cepedep
Avatar billede cepedep Nybegynder
08. februar 2010 - 20:09 #6
Endnu engang tak!

Jeg vil imorgen sørge for at få lukket for mine åbne spørgsmål!!!

Ihvertfald er det ikke mit ønske at være sort-listet i dette forum.

Og OK - nu er dit link åbenbaret for mig.

Beklager...
Avatar billede cepedep Nybegynder
09. februar 2010 - 18:08 #7
Takker for endnu engang for dit svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2010 - 18:19 #8
Hvorfor tager du selv point tilbage, hvis du er tilfreds med svaret?????
Du skriver ellers at du ikke ønsker at "være sort-listet i dette forum", så vil det nok være en god idé give point for de svar du får...........
Jeg har jo skrevet til dig, at du skal sende egne indlæg som kommentar, så du kan jo ikke rigtig undskylde dig med, at du ikke vidste det!
Avatar billede cepedep Nybegynder
09. februar 2010 - 18:46 #9
Ikke min mening!

Hvorledes giver jeg point til dig?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2010 - 23:34 #10
Du kan oprette et spørgsmål med titlen:
Point til vejmand

Ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/883029