Avatar billede delakuer Nybegynder
08. februar 2010 - 10:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Cms systemer

Hejsa eksperter!

Hvad er der af gode cms systemer ude på nettet lige nu?
Et krav er at de skal være gratis, og de skal være gode!
Avatar billede mortendenbedste Nybegynder
08. februar 2010 - 12:37 #1
Prøv at kigge/søge på rowl.dk der er et nogle gode systemer, både til nybegyndere og til de mere avancerede programmøre
Avatar billede donslund Nybegynder
08. februar 2010 - 10:37 #2
Ja, TYPO3 er et godt bud synes jeg.
Der er meget hjælp at hente rundt omkring og for den almindelige bruger er det nemt at bruge.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2010 - 11:34 #3
wordpress & joomla
Avatar billede bmpi Nybegynder
08. februar 2010 - 12:08 #4
"God" er så subjektivt et begreb, og afhænger ikke kun af øjet der ser det, men også af formålet med websitet.

Wordpress, Joomla og Drupal er tre gode (gratis og open source) CMS'er, som er velegnet til forskellige formål.
Avatar billede delakuer Nybegynder
10. februar 2010 - 17:17 #5
i kan bare alle svare
Avatar billede bmpi Nybegynder
11. februar 2010 - 09:06 #6
Du får et svar her fra mig
Avatar billede tubber Juniormester
11. februar 2010 - 09:29 #7
Der er også

phpnuke og e107 de er også gode og gratis.

Vil sige du nok skal kigge lidt mere på hvad det skal bruges til, og undersøge om der er egnede plugins til de forskellige systemer.

Er det kun et forum du skal ha og ikke et CMS så vil jeg da helt klart anbefale phpBB
Avatar billede donslund Nybegynder
11. februar 2010 - 21:01 #8
Et svar herfra også.
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. marts 2010 - 19:57 #9
Hej,

Jeg synes du skal give Sitemagic CMS (http://sitemagic.dk eller http://sitemagic.org) et forsøg. Simpel platform, super stabil og meget fleksibel.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
04. maj 2010 - 03:38 #10
Jeg fristes til at anbefale vores eget cms system, som er rigtig godt http://www.intramedia.dk/cms-system.aspx , men det er desværre ikke gratis.

Så jeg vil istedet høre om du har overvejet Wordpress http://www.wordpress.org (som både kan bruges som blogging og som CMS), det er gratis og supernemt at sætte op - hos flere hosting udbydere skal man bare klikke på en knap og så spiller det (fx unoeuro.com).

Det kommer selvfølgelig også an på om du har tænkt dit at rode lidt med koderne selv, for så kommer det an på om du er til php (fx joomla) eller .net (fx dotnetnuke)
Avatar billede lundsby Nybegynder
23. oktober 2010 - 20:54 #11
CloudSprout helt noget af det mest spændende der sker i CMS branchen lige nu, i mine nok ikke helt objektive øjne (er medejer af firmaet bag).

Vi har simpelthen fundet en måde, at springe programmøren over på!
Så designere selv kan levere professionelle CMS-baserede løsninger, uden at skulle hyre en programmør eller skrive kode.

Det hele foregår via en drag-n-drop designer og en Photoshop-integration. Se her hvordan: http://www.cloudsprout.dk/videoer/opretsite2.html

Selvom vi er i lukket beta, er der allede lavet en del sites og shops på CloudSprout. Dem har man se en liste over her:
http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html