Avatar billede l_otto Nybegynder
08. februar 2010 - 09:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriv til .pdf

Hejsa

Her:

<% strSQL = "select * from skemal where telefon = '" & request.querystring("id") & "' and fby in ('Andre', 'Chef', 'Kollega','Medarbejder')"
set rs200 = DataConn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write rs200("text1") & "<br>"
rs200.MoveNext
Loop While Not rs200.EOF
Conn.Close
%>

Trækker jeg noget data ud og det listes fint frem, nu vil jeg gerne kunne klikke på en submit knap så den udskriver indholdet til en pdf.

Er der et smart program til det og hvordan gør man...
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 09:50 #1
Hvis du kan være afhængig af klienten kan de installere end pdf-writer som fx CutePDF ellers er du afhængig af adgang til et ASP-komponent, fx AspPDF.
Avatar billede l_otto Nybegynder
08. februar 2010 - 10:00 #2
Hvis du kan være afhængig af klienten

Kan du forklarer nærmere..

Jeg har hentet CutePDF og den er installeret på vores server men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg kan heller ikke få deres eks. til at virke har du et eks. der virker
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 10:04 #3
CutePDF har ikke noget at gøre på serveren - det er klienten, altså brugeren, der skal have det installeret. CutePDF giver en ekstra printer, som "printer" indholdet til en PDF-fil.
Avatar billede l_otto Nybegynder
08. februar 2010 - 10:06 #4
ja det er rigtigt ...

Så er vi over i en asp-komponent, har du erfaringer her, hvilken bruger du..

Jeg leder efter script jeg kan bruge og test om jeg kan få det til at virke
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 10:31 #5
nja - har engang brugt et PDF-komponent fra websupergoo.com men det er 4-5 år siden og jeg har ikke nogle eksempler længere, men AspPDF skulle også være fint. Du må desværre nok i gang med at kigge på lidt dokumentation (eller demoer hvis de tilbyder det) og se hvad der passer bedst til dit behov.
Avatar billede l_otto Nybegynder
08. februar 2010 - 10:36 #6
ok takker
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2010 - 18:23 #7
jeg lægger et svar hvis ikke der kommer ydeligere.