Avatar billede kokholm Nybegynder
07. februar 2010 - 17:45 Der er 1 løsning

Hjælp til install af pdo for Magento på php 5.2.11

Hej,

Jeg forsøger at installere Magento men bliver mødt med følgende fejlmeddelelse:

PHP Extension "pdo_mysql" must be loaded
PHP Extension "mcrypt" must be loaded
PHP Extension "curl" must be loaded
PHP Extension "gd" must be loaded

Hvem kan guide mig i gennem med at få dette på plads i min php.

Jeg har fuld adgang til php installationen som ligger på en windows server.
Avatar billede kao Nybegynder
09. marts 2010 - 10:58 #1
Der findes et væld af extensions til PHP bl.a. dem du nævner.
De bliver ikke automatisk laodet når man installere PHP men her skal man selv sørge for at tilrette sin PHP installation så man får alle de extensions som man ønsker at bruge.

Du kan læse en vejledning her : http://www.php.net/manual/en/install.windows.extensions.php

I dit tilfælde skal du så finde filen php.ini og rette den så du får loadet alle dine extensions.
Evt. skal du download nogen af dem hvis de ikke er med i de default installation, men det hører mere til sjældenhederne.