Avatar billede jediwannabee Nybegynder
07. februar 2010 - 11:11 Der er 2 kommentarer

Iphone gps i udlandet

Heys.
Jeg har en Iphone 3gs og skal til Prag. Er der nogle som ved om man kan bruge dens GPS der, UDEN at få en monster regning??
Håber på snarlig svar.
Rejser imorgen :)
Avatar billede KSN Mester
07. februar 2010 - 11:20 #1
Nu kender jeg ikke iphones gps særlig godt. Men på de mobiler jeg har haft med gps, har det været et punkt under instillinger hvor jeg har kunne tillade online adgang/data. Den skal du bare sætte til altid offline eller spørg først. Så går den ikke online, men benytter udelukkende satelitterne i rummet :)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 11:24 #2
Ja, du kan godt bruge gps'en uden at få en stor regning, men da det oftest er nødvendigt at hente kort over gprs, ville jeg nok holde mig fra det, med mindre du har kortene i forvejen (både TomTom og Navigon har lavet glimrende navigationsprogrammer hvor kortfølger med, men de er ikke gratis). Så kan du blot slå roaming fra under indstillinger, så du slipper for de høje takster.