Avatar billede mascote Nybegynder
06. februar 2010 - 22:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af bærbar

Hej Eksperten.
Jeg har siddet og rodet med min gamle bærbar, men kan ikke få den til at virke, måske har i en løsning i vil dele ?

Jeg vil nu vise jer en billedserie af hvad der sker under formateringen, det skal lige siges at, jeg kan ikke komme ind på windows på nogen som helst måde.

Her er det første billede som viser det der sker når jeg bare prøver at lade computeren boote op almindeligt.
http://img403.imageshack.us/img403/6996/billed1.jpg

De næste par billeder vil bare vise mine bios indstillinger hvis nødvendig.
http://img294.imageshack.us/img294/7610/billed2.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/8346/billed3.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/3299/billed4.jpg

Og til sidst den sidste billede som viser problemet.
http://img513.imageshack.us/img513/2342/billed5.jpg

Undskyld de store billeder, lånte min søsters kamera. ^^

Vh. Mascote
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
06. februar 2010 - 22:36 #1
Er du helt sikker på HDD virker ?
Avatar billede mascote Nybegynder
07. februar 2010 - 17:14 #2
Nej, hvordan kan jeg tjekke det ?
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 17:47 #3
Prøv at gå på din bærebare producents hjemmeside og se om ikke du kan downloade en SATA driver.
Den skal så installeres når du starter op på windows installation - står som regel noget med "Tryk på F6 for at installere 3.parts drivere"

Kan også være at du kan finde et punkt i bios, hvor du kan Disable AHCI eller bruge noget der hedder IDE Native support og den derved kan finde din harddisk, så windows kan installeres på den.
Avatar billede mascote Nybegynder
07. februar 2010 - 18:15 #4
Inde på hjemmesiden er der kun følgende drivere.
http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

<i> Det er en acer 3050 </i>

I bios er der ikke noget af det du skriver om efter hvad jeg kan se.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 19:25 #5
Er det en
Acer Aspire 3050 vi snakker om?

Kan du ikke geninstallere / kører recovery via ALT+F10 ?
Avatar billede mascote Nybegynder
07. februar 2010 - 19:29 #6
Nej det kan jeg heller ikke.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 19:40 #7
Du skal som det første lige kontrollere dine BIOS-indstillinger
Tryk på <F2> under opstart for at starte BIOS programmet

Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.

Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.

Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne.
Pc`en / Systemet genstarter.
Mens Acer-logoet vises, tryk på Alt>+<F10 samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
Følg guiden om systemgendannelse på skærmen.
Avatar billede mascote Nybegynder
07. februar 2010 - 20:03 #8
Det har jeg også prøvet, men som sagt det virker ikke. Jeg kan ikke komme ind på windows på nogen som helst måde.
Jeg har desuden booted op på ubuntu live cd, men jeg kan heller køre disken derinde.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 20:11 #9
Det vil sige, at ingen af delene finder en harddisk at installere på?

Hvis ja, så er det desværre muligt at du har en defekt HDD, men prøv at resette til "default settings"/ "optimized settings" bios og se om det hjælper.

Du kan også tjekke om harddisken sidder korrekt i dens slot, ved at åbne en lem i bunden af pc`en og tage den ud og sætte den i igen
Avatar billede mascote Nybegynder
07. februar 2010 - 20:57 #10
Ja tak skal du have, Hdd'en var røget af, så nu har jeg sat noget papir som klemmer den fast, det sker der vel ikke noget ved ? og smider du lige et svar, så kan du få dine points.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 21:02 #11
Godt du fandt fejlen. :-)
Jeg har før brugt noget hård skumgummi til at holde en HDD på plads.