Avatar billede zeacon Nybegynder
06. februar 2010 - 15:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne min eksterne HDD uden at skulle formatere den-?

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem.

Jeg har fået et problem med min computer så jeg ikke kan komme ind i windows. Vil derfor formatere men har nogle ting på min hdd som jeg gerne vil gemme, har derfor lagt hdd over i ekstern kabinet for at se filerne på en anden computer, men der siger jeg skal formatere for at bruge den? Er der en måde jeg kan komme ind i hdd og se mine filer?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2010 - 16:03 #1
Det er ikke fordi jeg er point-happy, tværtimod, MEN
er 0 point ikke FOR fedtet?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2010 - 16:14 #2
Ps. Eller det er måske bare en fejl?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2010 - 16:35 #3
Måske er de data bare intet værd
Avatar billede zeacon Nybegynder
07. februar 2010 - 13:36 #4
0 point troede jeg skrev 200 hvilket var det højeste jeg kunne give
Den der svarer får 200 point
Avatar billede off-line Nybegynder
07. februar 2010 - 15:07 #5
Så er det i orden. Glem så bare det med point.
Jeg vil foreslå, at du først ser om ikke disken bare mangler
partitionstabellen (filtabellen). Hvis det ikke er det, er der
et andet forslag. Hvis du har problemer med recepten, så spørg
bare.  http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
10. februar 2010 - 22:16 #6
Fandt du ud af noget?
Avatar billede zeacon Nybegynder
11. februar 2010 - 18:51 #7
Undskyld, troede jeg fik svaret tilbage (mærkeligt)..

Det virkede desværre ikke, har prøvet forskellige måder, men jeg har ikke fået flere svar så du må derfor godt få point, men nu da den er sat til 0 point hvordan giver jeg dig 200 point ?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 19:07 #8
Har du formateret eller er problemet stadig aktuelt ??
Avatar billede off-line Nybegynder
11. februar 2010 - 19:31 #9
Tak men jeg er skal ikke have point. Du kan prøve, om dette gratis
program kan se dine data. http://www.pandorarecovery.com/
Men ellers kan det jo være helgec har en ide.
Avatar billede zeacon Nybegynder
12. februar 2010 - 13:41 #10
Har ikke fået formateret, for har nogle ting på min hdd som ikke må slettes, så har i forslag vil jeg meget gerne have dem.. Jeg vil lige prøve gratis programmet...
Avatar billede off-line Nybegynder
12. februar 2010 - 13:53 #11
Der er også den mulighed, at køre en Live CD, direkte fra
CD-drevet, og så trække data ud på en USB pen eller andet.
Det er en Iso-fil som downloades. D.v.s. den skal brændes på
en CD til en bootfil. http://puppylinux.org/main/index.php?file=Overview%20and%20Getting%20Started.htm
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 14:00 #12
Hvordan skal spørger hente data ud med en live-cd når data ikke kan ses ??
Avatar billede off-line Nybegynder
12. februar 2010 - 14:16 #13
Nej det er da også rigtig. Havde glemt HDD var lagt ud som ekstern,
så når windows ikke kan se dem, kan Linux heller ikke. Fint du
fik det rettet, så spørger ikke gjore sig spildt ulejlighed:)
Avatar billede zeacon Nybegynder
24. februar 2010 - 16:10 #14
Tak for indsatsen venner, men fik ikke rigtig løst problemet selvom i prøvede hårdt- Lukker den nu da jeg ikke tror jeg kommer længere med det-