Avatar billede sivasli_ Nybegynder
06. februar 2010 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny bærbar?

Hej Alle,

Min bror har fået lov til at købe en ny bærbar via sit arbejde. Vi har kigget på følgende to modeller.

HP Pavilion dv8-1190 18,4"

Specifikationer:
Operativsystem: Original Windows® 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel® Core™ i7 processor i7-720QM, 1,6 GHz, Level 2 cache 6 MB Intel® HM55
RAM: 4 GB DDR3 (2 x 2048 MB), 2 hukommelsesholdere med brugeradgang / Understøtter op til 8 GB DDR3-hukommelse
Lager: 2 x 500 GB SATA harddisk 7.200 o/m op til 12 GB partition til systemgendannelse
Skærm: 46,7 cm (18,4") diagonalt fuld HD (High Definition) HP Ultra BrightView Infinity-skærm / Skærmopløsning: 1920 x 1080
Grafik: NVIDIA® GeForce® GT 230M, op til 2815 MB grafikhukommelse i alt med 1 GB dedikeret DDR3
Software: Microsoft® Works og Microsoft® Office Home og Student 2007 60-dages prøveversion, Microsoft® Internet Explorer, Windows® Live Messenger, Adobe® Reader, Adobe® Flash Player, HP MediaSmart Suite, HP Setup, HP Advisor, HP Support´Assistant, HP ProtectSmart, Cyberlink DVD Suite, Windows Media Center, Windows Live™ applikationer, HP spilkonsol med flere timers gratis spil, EasyBits Magic Desktop, Norton online backup (30-dages prøve)
Dimensioner: 43,6 cm (L) x 28,6 cm (B) x 3,37 cm (min. H) / 3,98 kg

Også er der denne model, som jeg selv har

HP Envy 15"-1190

Microsoft Windows 7 ™ Home Premium - 64 Bit

Intel Quad Core processor i7 - 720 QM

4 GB DDR3 1066 MHZ (4 memory slots- 2 is free)

320 GB SATA-harddisk 7200 o/m

15,6" LED Full Hith Definition Brightview 1920 x 1080

ATI Mobility Radeon™ HD 5830

Bluetooth trådløst netværk

2-i-1 integreret Digital medielæser
Ekstern DVD drev

HDMI udgang

HP Pavilion Web Cam med integreret mikrofon

Farve: Aluminium Finish

6 cellers batteri -> op til 2,5 timers batteritid

Prisen er mere eller mindre det samme og derfor er det ikke det der er afgørende..

Bærbaren skal bruges til almindelig, surf, evt. spil som, Counter Strike og Football manager 2010 og eller ganske almindelig brug..

Hvad vil i vælge, og hvorfor?

Eneste grund til at jeg ikke kan overtale ham til en HP envy 15 er grundet batteri på den. Holder desværre kun 1,5 time.
--
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 14:05 #1
Til spil vil Envy`en være at foretrække på grund af dens gode grafikkort, da det er bedre end dv8`erens.
Men dv8 vil kunne klare Counter Strike og Football manager 2010

Men som mere eller mindre "stationær" maskine er dv8? erens skærm at fortrække, da den er på 18,4" mod Envy 15,6"

CPU, ram osv er næsten ens på de to maskiner.
Men da I ikke skriver noget om at den skal transporteres op bruges på "farten", så er der jo ikke noget problem med at Envy batteritiden er meget ringe for den model - den skal jo åbenbart stå mere eller mindre som stationær maskine med 220V til.

Alternativ:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99625&gruppe=PCnotevision
Avatar billede cipto Nybegynder
06. februar 2010 - 15:53 #2
Haverslev;  Vision NB598+ notebook 15,6 (TOPMODEL)

Er det "teh" gaming bærbar for de penge?
Og er 128gb HD ikk for lidt, eller er SDD det man skal ha'? (Håber ikk det er hijack topic)
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 17:52 #3
cipto > ja det er en "gamer" bærebar.

SSD på 128Gb er måske ikke helt nok, men de fleste mennesker idag, har også en ekstern harddisk de gemmer deres vigtige data på.
SSD er en hurtig harddisk, eller det fungere faktisk på samme måde som ram / memorycard - ingen bevægelige dele.
Eneste problem ved SSD, de er rasende dyre og ikke for store i GB

Den grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html
Avatar billede cipto Nybegynder
06. februar 2010 - 18:07 #4
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 18:18 #5
Jo grafikkortet er bedre i Asus G60, men det er CPU, ram osv. er desværre ringere end MM-Vision maskinen.
Avatar billede cipto Nybegynder
06. februar 2010 - 18:26 #6
men er GFX kort ikke vigtigst ang. spil, eller opvejes det af resten?
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2010 - 18:49 #7
Jo grafikkort er vigtigt, men det er ikke nok blot at have et rigtig godt grafikkort og tror at det kører bare derud af.
Tingene hænger sammen, således at bus hastighed, cache, cpu, ram hastighed osv. også har en stor del at sige i forbindelse med afvikling af spil.
F.eks hjælper det jo ikke at sætte en sprit ny og aller kraftigste grafikkort i en ældre stationær med Intel P4 cpu og DDR ram og derved tror at nu kan man kører alverdens nye spil.
Avatar billede cipto Nybegynder
06. februar 2010 - 18:58 #8
Er jeg med på; mente i henhold til dette eksempel med MM's
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2010 - 10:10 #9
MM-vision maskinen har alt det der skal til for at køre godt i f.eks spil / 3D
Core i7-720QM(op til 2.80GHz i turbo mode) 6MB cache
DDR3-1066 RAM
SSD disk
HD5650 1GB GDDR3 (næsten ligeså godt som GTX 260 kortet)
Derudover kræver det selvfølgelig at bundkortet hvorpå disse enheder sidder, kan klare den bushastighed der kræves for at udnytte det hardware.

Ps.. ikke mere skriv i andres spørgsmål :-)
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2010 - 08:07 #10