Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken pc kan tilsluttes 2 skærme

Da jeg skal ha ny større pc vil jeg spørge hvilken pc ere der er på markedet,hvor jeg kan tilslutte 2 skærme direkte,og i hvad prisklasse de ligger ca.

Jeg skal bruge den nye pc til alm opgaver,spil.

                                v.h.tom
06. februar 2010 - 12:36 #1
PS: ... det er ikke nødvendigvis "prisklassen" som giver en extra DVI (?) udgang. De fleste 'løse' grafikkort har VGA+DVI eller DVI+DVI udgang...

Hvad er din prisklasse ?
Avatar billede Ebuc Nybegynder
06. februar 2010 - 13:04 #2
For at ha flere muligheder bliver det mellem 5000-10.000kr,og så må jeg se hvad der viser sig,for det skal være en pc hvor jeg kan sætte begge skærme til på en gang,og det så virker.v.h.tom
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2010 - 13:34 #3
Du kan få ekstra skærm på en hvilken som helst PC, du kan sætte et ekstra grafikkort i.

Så vælg den PC du ønsker - og så suppler med et ekstra grafikkort.
Avatar billede akyhne Nybegynder
06. februar 2010 - 14:37 #4
De fleste nye grafikkort har i dag to udgange.
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
07. februar 2010 - 00:12 #5
NÅR mit grafik kort virker har jeg 2 24" sat til + hdmi kabel ind i stuen til fladskærmen, der er næsten ikke andet i det mere end at sætte stikket i rigtigt, for 7-8 år siden syns jeg det var mere omstændigt
Avatar billede martin_moth Mester
07. februar 2010 - 10:35 #6
mon ikke du kan sætte 2 skærme til ALLE PC'ere - om ikke andet, så ved at bruge 300,- ekstra på et ekstra grafikkort. Hvis der er plads i kabinettet til det, og bundkortet kan klare det, men som sagt kan det vist klares på alle almindelige PC'ere.

Tror du skal vælge den PC du vil have ud fra en del andre kriterier også :-)

ps : jeg kører 2-skærms løsning med min bærbare hver dagligt (bruger den bærbare som den ene skærm), og det er spimepthen lækkert - når man er tilabge på EN skærm er der jo ikke plads til noget som helst mere :-)
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
07. februar 2010 - 12:51 #7
alle de computere jeg har haft de sidste 7-8 år har kunne, det har kun været problemet at få den "aktiveret" på nyer kort klare den det næsten selv man skal bare ikke ha en sort baggrund for så blir den lidt irritende nogen gange, også skal man vælge om man vil clone skrivebordet eller forlænge det, og det er ca det samme om det er nvidea eller ATI
Avatar billede Ebuc Nybegynder
10. februar 2010 - 18:40 #8
Tak for alle de gode svar,og jeg vil nu gå i tænkeboks i et par dage før jeg beslutter mig. v.h.tom