Avatar billede Whitehat Nybegynder
05. februar 2010 - 20:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nokia n95 programmer?

Hej jeg er rimelig ny indenfor it verden, derfor vil jeg gerne stille mange spørgsmål som jeg har i hovedet, regner med at i er behjælpelig , jeg har lige oprettet et bruger herinde så i må meget gerne sige vis jeg laver noget som er ikke i sammenhæng med reglerne herinde..

Jeg er en glad  ejer af Nokia N95 og jeg vil gerne ligge nogle gratis programmer til den, jeg er helt lost indenfor området hvordan begynder jeg og hvor kan jeg hente dem fra?? .. Hvilken sprog koder man i vis man selv skal kode`? osv osv ?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
06. februar 2010 - 12:20 #1
Der er mange steder du kan hente programmer fra. Er der noget bestemt program du søger, eller er du bare ude på at se, hvad der findes?

Hvis du går ind i menu på din nokia. Så skulle der gerne være et punkt der hedder Hent. Her kan du hente Ovi Marked. Måske har du allerede Ovi Marked inde i Mene --> Programmer. Tjek om du har det først. Hvis ikke hent den i Hent.

Slut dig til et trådløst netværk og gå ind i Ovi Marked. Her kan du finde et hav af forskellige programmer. Mange er gratis eller har gratis prøveperioder. Dem kan du bare klikke på og hente. De ligger så derefter i programmer og skal installeres først. Det gøres bare ved at klikke på dem.

Hvis du vil programmere til din mobil kan du gøre det i Java.
her er et link: http://www.forum.nokia.com/Technology_Topics/Development_Platforms/Java.xhtml
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
06. februar 2010 - 12:24 #2
Her er i øvrigt er svar, hvis du kunne bruge overstående.

Jeg ved ikke om alle programmer kommer ind på Ovi Store. Ellers kan de ofte findes på producenternes hjemmesider. Men så kræver det du ved, hvad du leder efter. Her kan du så enten hente dem direkte fra din mobil med den indbyggede browser eller hente dem fra en pc og overføre til din mobil. Det er klart lettest at gøre direkte fra mobilen.

Men du skal huske at sørge for, at være tilsluttet et trådløst netværk. Helst dit eget. Hvis du bruger din udbyders net, så kommer du til at betale for overførslerne.
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 20:37 #3
jeg kan ikke finde messenger til min mobil?
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
06. februar 2010 - 20:52 #4
Der er mange forskellige messenger programmer.

Prøv at søg på eBuddy inde i storen. Den er gratis og kan bruges til MSN, Facebook, Myspace, ICQ, AIM og GTalk.

Der er mange flere. Du skal bare gå ind i programmer i storen og vælge kategorien Sociale Netværk.
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 21:03 #5
hvad med gps ?? kender du nogle gps til den her mobil kan se en del mennesker har gps på den men min er der ikke.
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 21:03 #6
jeg har installeret den:-) nu mangler jeg bare en navigation:--)
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 21:15 #7
Gpsen skal være uden at man behøver være koblet på nettet, har fundet nogle men der skal man være koplet op på nettet det kan jeg ikke bruge til noget . hehe
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 21:24 #8
feks garmin tomtom
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
06. februar 2010 - 21:31 #9
Garmin's gps er ikke gratis. Den koster 600 kr tror jeg.

Hvad er der galt med Nokia Maps. Altså den indbyggede? Den er jo lige blevet helt gratis. Du kan downloade hele kortet hjemmefra, så den ikke skal bruge net til det, når du kører. Jeg tror den fungerer helt uden internet, hvis du gør det.

Måske den skal bruge internet alligevel, hvis du skal søge på steder. Men det er så lidt, så du bare kan bruge din udbyders net. Når du bruger så lidt, så er det stort set gratis. Vi snakker måske et par kroner om måneden på telefonregningen. Du kan hele tiden i navigationsprogrammet følge med i, hvor mange KB af din forbindelse, der er blevet brugt.
Avatar billede Whitehat Nybegynder
06. februar 2010 - 21:44 #10
Jamen den virker ikke på min mobil når jeg prøver at åbne kort den kan ikke finde det?? og den går uf af programmet automatisk.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
06. februar 2010 - 22:00 #11
Hmm måske det skal hentes først.

Hvis du starter din indbyggede mobile browser. Så kommer der nogle menupunkter frem. Hvis du går lidt ned er der et link til Nokia Maps. Herinde tror jeg du skal downloade det.