Avatar billede Siriusroi Nybegynder
05. februar 2010 - 18:12 Der er 7 kommentarer

LAN forbindelse.

Hej brugere her på Eksperten.dk

Jeg havde et par gutter på besøg her den anden dag og vi spillede lidt, jeg ville så dele et par filer med en kammerat.
Vi har begge 2 Windows 7 Ultimate som OS og oprettede en hjemmegruppe hvor vi så kunne dele filerne, det gik også ok til dels, men på et tidspunkt blev min router ved med at smide mig af netværket og jeg kunne hverken komme på nettet eller se andre computere, hvorimod hans virkede fint nok.
Nu hvor jeg sætter andre computere til min router smider den mig af igen.

Så mit sprøgsmål er om der er nogle der ved hvad det kan skyldes?
Jeg kører med DHCP på routeren og open DNS.

Hvis i mangler flere oplysninger så skriv endelig :)

Håber i kan hjælpe.

MvH Roi
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. februar 2010 - 21:55 #1
hvad har du for en router og hvor gammel er den?
har du noget imellem dig og routeren som en switch?
Avatar billede Siriusroi Nybegynder
05. februar 2010 - 23:27 #2
Routeren er en linksys fra 2008 ca med WIFI
Nej der er intet imellem.
Det var først efter det LAN at den begyndte på at gøre det og har ikke øndret indstilinger imens.
Vi havde godt nok en switch sat til til LAN'et, men den burde ikke gøre andet end at formidle IP adresser vidre..
Derfor jeg er lidt lost :P
Avatar billede drenriza Nybegynder
06. februar 2010 - 12:44 #3
Din switch (hver mindre det er en lag 3 switch) bruger ikke ip adresser, den bruger mac-adresser fra dit netværks kort.

Er det rigtig forstået at du bruger en trådløs forbindelse?
hvad hedder routeren mere udover linksys?
Avatar billede Siriusroi Nybegynder
06. februar 2010 - 16:22 #4
Ja ok min fejl.

Linksys-G Broadband Router
Model : WRT54G2 V1
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. februar 2010 - 17:12 #5
Har du prøvet at sætte den tilbage til fabriks indstillinger og så slå dhcp til igen (inden for din range)?
Avatar billede Siriusroi Nybegynder
07. februar 2010 - 20:33 #6
Nej har jeg ikke, men bruger ikke WIFI ud over på min Iphone.

Men problemet ligger i at den afbryder forbindelsen til min com når andre kobles til netværket.
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. februar 2010 - 23:11 #7
Det lyder lidt underligt. Lyder lidt som om at routeren brakker sig når trafikken stiger.

Jeg ville prøve at nulstille den, opdater firmwaren, og prøve at se om det virker.

Ellers ville jeg anskaffe mig en ny router. til omkring 350 - 400kr

Vedlægger et link til en ny router d 8/2-10