Avatar billede ra__mus Nybegynder
05. februar 2010 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

virus fra harrdisk på pc til ekstern harddisk

Hej
Jeg skal have downloadet noget fra nettet til min eksterne harddisk.
Den eksterne harddisk er i forbindelse hermed sluttet til en stationær pc.
Hvis nu der skulle være virus, spyware, malware eller lignende på den stationære pc, kan jeg så risikere at der kommer noget over på den eksterne harddisk også i denne forbindelse ?

Skal nemlig efterfølgende have sluttet den eksterne harddisk til en helt ny pc som jeg helst ikke vil have inficeret :-)
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 14:41 #1
Ja, det kan du godt.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 14:41 #2
(Altså du kan godt få virus)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
05. februar 2010 - 15:27 #3
kan den evt. virus ligefrem vandre fra harddisk til ekstern hd eller hvordan foregår det ?
05. februar 2010 - 17:42 #4
Hvis der er en aktiv 'bandit' der kører i baggrunden på den stationær kan den godt 'smitte' alt form for lagerenhed der tilsluttes...

Måske mere teori end praksis...
Avatar billede rasnier Nybegynder
15. februar 2010 - 02:09 #5
Enig med Karise_larry.

Oplevede det selv for nogle måneder siden. Havde lagt alle mine musikcd'er over på min Externe hdd(slavearbejde, som varede laang tid, da jeg har mange).
For en måned siden koblede jeg den så til com igen, for at overføre nyt musik til min Ipod.
Fandt i den forbindelse ud af at alt musik i mellemtiden var blevet inficeret af virus - og umulig at desinficere med Avast, og AVG
Blev derfor nød til at slette og rippe alle mine cd'er once more...