Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer Boot problem.

Hej;
Jeg har en gammel; eller nogenlunde gammel computer som jeg ville sætte op til server. Jeg har prøvet at ekspermentere lidt. Uden held. Eller:

Jeg har prøvet at installere Windows 2003 server med nyeste service pack. Kan ikke boote.
Prøvede også at installere Windows XP SP2. KAN heller ikke boote.
Har haft den kørende engang med Service Pack 2.
Jeg har prøvet at resette CMOS (JA Til alle newbies. Der er forskel på CMOS og BIOS) men den går bare stuck når den skal boote. Har prøvet at tage en harddisk test fra egen producent.
Og taget en Windows Memory Diagnotic Test. Begge viste 100% rigtig.
Har snakket med nogle jeg regnede med havde noget mere erfaring end mig. Men åbenbart ikke. Jeg kan via XP cd'en (og Server) Checke med dir om der overhoved ligger noget. Det gør der. Inkl. Boot.ini osv.

Så er der nogle der har nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 13:26 #1
Prøv at downloade / brænde og boote op på www.helgec.dk/insert.iso - kør derefter "gparted" og her vil du sikkert erfare at disken / partitionen ikke er sat til "active" gør det og skidtet kører
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 17:35 #2
DESVÆRRE intet held (Når den først var booted kunne jeg ikke bruge tastatur og mus ?). Prøvede at hente Gparted Live men den gik stuck ved DMA åbenbart? kunne ikke indlæse blabla. Har prøvet din løsning og noget andet, har brugt hele tiden imellem dit svar til nu for at få løst det.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 17:54 #3
"Gparted Live men den gik stuck ved DMA åbenbart? " Hvad mener du helt præcis, kunne gparted ikke starte eller ??
Avatar billede Killervalon Nybegynder
05. februar 2010 - 19:26 #4
Jeg prøvede dit. Mener det gik stuck der også. Prøvede at hente GParted Live (Live Disc med GParted) Den stoppede ved DMA. DMA kunne åbenbart ikke "starte" ??
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 19:33 #5
Måske er jeg bare dum, men jeg aner ikke hvad du mener med det DMA snak
Avatar billede Killervalon Nybegynder
13. februar 2010 - 12:35 #6
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_memory_access
På CD'en går den stuck der. Prøver at få "DMA" op at køre. Anyways, jeg har en anden computer jeg skal til at opgradere for en ven. Kan lige så godt prøve harddisken på den computer for at se om det er nyt bundkort eller harddisk.
Avatar billede Killervalon Nybegynder
27. februar 2010 - 21:43 #7
Harddisken er delvist defekt. Man kan ikke ændre ved boot sector. Men, så har jeg da lidt ekstra data. Anden computer kunne heller ikke. Så skal jeg vel frem med pengepungen >_>