Avatar billede emre Nybegynder
05. februar 2010 - 02:19 Der er 1 løsning

At få led'er til at danse/blinke til musik?

Hey folkens.

Mit problem er at jeg meget gerne vil have nogle dioder til at blinke eller faktisk fade ind og ud til musikken men ikke helt kan finde ud af det.

Ved at hvis man sætter et sæt led'er med modstand direkte parallelt med højttalerne at de gør som jeg vil have det men har en ide om dette slet ikk er god for forstærkeren så vil gerne have en anden mindre skadelig løsning.

Har fundet sådan et diagram og prøver lidt at lave det ud fra det her. http://www.instructables.com/file/FR0UE1XFBU39F1J/
Den eneste store forskel er at jeg ikke har en lm340 på min og at mine leder kører på 12v +
imellem højttalerindgangene har jeg en 10kohm modstand og
på den positive højttalerindgang, lige før npn transistoren har jeg en 2.1kohm modstand for at beskytte transistoren.
Derudover så har jeg også en 10µ farad kondensator på i serie med hver af lydindgangen (altså en på den positive og en på den negative) da jeg fik at vide det ville beskytte forstærkeren.

Men da jeg så her idag prøvede at sætte det her til anlæget i bilen begyndte bassen bare at flippe helt ud som om den var tilsluttet direkte til ground så tror der er et eller andet galt..

Hvis i kan fortælle mig hvordan jeg kan uploade et billede så kan jeg uploade mit rigtige diagram så det er lettere at forstå :)

Håber der er nogle som vil hjælpe med det her :)
Avatar billede emre Nybegynder
05. februar 2010 - 22:54 #1
Lige meget...