Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
04. februar 2010 - 20:26 Der er 3 kommentarer

Zepto - Langsom boot

Jeg har en Zepto-bærbar, som efterhånden er godt 2,5 år gammel. Jeg har indtil i går ikke oplevet nogen problemer med computeren.

Problemet er nu, at computeren booter MEGET langsom. Ofte er jeg nødt til at afbryde computeren og starte op igen.

Efter nogle opstarter booter Windows så og alt virker fint. Dog er systemdatoen altid 12. februar 2005 kl. 00.00 - uanset at jeg hver gang retter til den korrekte dato.

Tyder dette på, at der er et større problem med computeren, eller kan det eventuelt blot være batteriet på bundkortet, der er ved at løbe tør for strøm?
04. februar 2010 - 20:45 #1
Snakker vi om BIOS POST BOOT ?

Eller selve styresystemet ? (Hvad det så end er ? Det har du jo ikke beskrevet... Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ? )

Dog virker det som om BIOS batteriet er (næsten) dødt !!! Og det kan godt give nogle underlige opstarter...
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
04. februar 2010 - 20:50 #2
Det er BIOS POST BOOT. Jeg har Windows XP.
Men jeg vil da prøve at skifte BIOS batteriet. Tak.
Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
11. februar 2010 - 18:49 #3
Jeg skiftede BIOS batteriet, og nu virker alt normalt igen. Smid et svar, så giver jeg point.