Avatar billede jpankoke Nybegynder
04. februar 2010 - 18:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk på Sony W5500?

Skrevet: Tors 04. feb 2010, 19:19

--------------------------------------------------------------------------------

Hej kan nogen komme med et par hints ang netværk på sony w5500 lcd.

Jeg har en Linksys 54 router som er sat op med med en bærbar pc denne køre både med kabel og trådløs.
Så har et Sony W5500 med et direkte kabel til routeren.

Så kunne jeg godt tænke mig at afspille musk/foto fra min bærbar på mit tv i denne ende af huset.

Men jeg kan ikke se mine mapper på tv`et og jeg kan eller ikke se mit tv på den bærbar i netværket.

Hvad skal jeg helt præcis gøre og evt hvad skal jeg bruge mere af udstyr?

På forhånd tak håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. februar 2010 - 20:58 #1
windows 7 har dlna, så den kan du find bruge til at stream
Avatar billede kimtheman Novice
04. februar 2010 - 21:34 #2
jonah.hex nu skrev han vist ikke noget om han havde Windows 7 på maskinen. Og noget "fattig" meddelse du gav ham.

jpankoke jeg har selv læst/ undersøgt lidt i forhold til den DLNA-hjemmenetværksteknologi som også er i mit W5500 Sony Tv. Og jeg ville undersøge om det var godt/ muligt at afspille film fra computeren og til tvét denne vej. Kom dog frem til at det højst sandsynligt ikke ville virke tilfredsstillende. Men tror det er en anden sag når det er musik og billeder.
Her er denne tråd jeg oprettede:http://www.eksperten.dk/spm/899961
Og her er der også nogle der snakker lidt om det http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=14575&sid=6511bc207135abe35e21d4c9c448cfa0
I forhold til hvad jeg kan læse. Så er det nok med en router og kabel fra tv til routeren og så ellers få sat en DLNA server op på din Pc hvor du kan afspille musik/ billeder fra.
Jeg håber du blev klogere og får det til at virke.
Avatar billede jpankoke Nybegynder
04. februar 2010 - 22:05 #3
Hej og tak for den fine beretning.

Jeg har så lige fået musik via wmp11 til at virke super godt foto ligeså.
Men så lige et spørgsmål, da jeg i mit system også har en Samsung HD boks med HD som også er tilsluttet nettet til cinema brug kan jeg ikke have begge ting på samtidig.

Jeg har et kabel fra router men to ting der skal på nettet.

Findes der en del der kan splitte signalet?
mvh Jimmi.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
04. februar 2010 - 22:33 #4
han skrev heller ikke at han ikke havde windows7

og hvis ikke man skriver noget må man jo gætte
Avatar billede jpankoke Nybegynder
04. februar 2010 - 22:45 #5
Undskyld jeg ikke fik svaret på windows7 jeg har vista og wmp11 klare det fint med musik og foto.

Nu skal jeg så lige finde ud af hvordan mine albumscover kommer med når der spilles mp3 filer?