Avatar billede Svane55 Nybegynder
04. februar 2010 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

gammel xp findes stadig under ny W7 instalation

Jeg har insatlleret win 7 på en maskine der før havde xp.
det ser ud til at der er lavet en mappe på c drevet der hedder windows.old hvor hele min gamle indstallation ligger + at alle de gamle programmer jeg havde installeret ligger under c:programmer (dog uden at virke).

har jeg gjort noget "galt" under installationen? og kan jeg evt. bare slette disse filer og mapper, eller bliver de stadig brugt?
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2010 - 12:12 #1
Du kan godt fjerne windows.old, og du har ikke gjort noget galt :-) Her kan du se hvordan:

http://www.sevenforums.com/tutorials/19151-windows-old-folder-delete.html
Avatar billede Svane55 Nybegynder
04. februar 2010 - 13:02 #2
fint!
de gamle programmer ligger stadig i programmappen.
de virker som sagt ikke, og kan heller ikke tilgås fra "uinstall programs". kan jeg bare slette dem manuelt, eller kan det give problemer?
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2010 - 13:15 #3
Du kan slette alt i mappen windows.old, også programmerne. Jeg har selv for et par dage siden foretaget den samme operation :-)

Jeg går ud fra, du har nyinstalleret alle programmer på 7'eren?
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2010 - 13:18 #4
Og så kommer jeg lidt i tvivl. Mener du C-mappen på din nye Windows?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
04. februar 2010 - 18:02 #5
Ja på C:programmer i min nye win 7 installation ligger de nyinstallerede programmer + de programmer der var installeret på den gamle xp version.
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2010 - 19:23 #6
Hvis du højreklikker de gamle programmer på C-drevet > Egenskaber > Er de så tomme, eller ...?

Ligegyldigt hvad, så kan jeg ikke se nogen fare i at slette dem, hvis ellers dine nye programmer virker.
Avatar billede Svane55 Nybegynder
05. februar 2010 - 13:15 #7
De er ikke tomme.
men jeg prøver at slette dem. det ser ikke ud til at give nogle problemer.

Tak!

Smid et svar
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2010 - 14:33 #8
Kommer her og held og lykke med oprydningen :-)