Avatar billede oz1aiv Nybegynder
04. februar 2010 - 10:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åbn explorer og søg filer

Jeg søger en måde at vise nogle filer i en mappe, hvorfra det er muligt at åbne enkeltfiler efter eget valg.
Jeg har en mappe, som indeholder mange pdf-filer. Jeg vil gerne i stifinderen vise filer, som indholder/begynder med noget, som ligger i et felt i en formular. Jeg bruger Access2003 og WinXP.

Nedenstående giver fejl, da explorer opfatter snr som en del af stien.

Sub find_kvitteringer()
Dim sti, snr As String
Dim RetVal
sti = "x:\sti\"
snr = "1801*.*"
RetVal = Shell("c:\windows\explorer.exe " & sti & snr, 1)
End Sub

Er det mon grundlæggende forkert at bruge "shell" ?
Avatar billede fdata Forsker
04. februar 2010 - 23:46 #1
Næ; men lidt snusen rundt på nettet lugter af at det ikke umiddelbart er muligt at "begrænse" filerne i et Explorer vindue. Det er det da vist heller ikke i en normal stifinder, eller ?? ;o)
Avatar billede oz1aiv Nybegynder
05. februar 2010 - 01:37 #2
Det jeg efterlyser svarer til stfinderens 'Søg'.
Avatar billede fdata Forsker
05. februar 2010 - 19:10 #3
Aha! Ikke lige min boldgade. Trækker mig.
Avatar billede oz1aiv Nybegynder
18. august 2010 - 23:50 #4
Jeg lukker spørgsmålet, da der i lang tid ikke er kommet forslag til løsning af problemet.