Avatar billede pylle Nybegynder
03. februar 2010 - 23:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Behold 1 række slet 2. og 3. række, behold 4 række macro i Excel

Hej jeg mangler en stump macro der kan udfører følgende i excel
Er der nogen der kan hjælpe ?
Kolonne A ser ud som følger :
Et firmanavn
9000/ Ålborg
Et firmanavn
2791/ Dragør
Et firmanavn
2200 /København N
Et firmanavn
2700/ kastrup
Og så lige en helt masse gange mere

Ideen er så at jeg gerne vil slette rækkerne med Postnr og tlf nr men bevare firmanavnet
Altså:
Behold
Slet
Behold
Slet
Behold
o.s.v i hele kolonne A
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2010 - 02:52 #1
Jeg har ikke den store viden om macro, men måske du kan bruge dette til at fjerne først hver tredje linje, og derefter hver anden: http://support.microsoft.com/kb/213610/da
Avatar billede excelent Ekspert
04. februar 2010 - 18:10 #2
Der er flere metoder til dette, her et eks:

Koden indsætter en formel i kolonne Q, så hvis du har data her som skal bevares, så ret til aktuel kolonnebogstav i koden.

Når du har kørt makro, så find den øverste celle i Q med FALSK
marker denne og tast CTRL+SHIFT+PilNed, så er alle rækker der skal slettes markeret - vælg Slet Rækker

Sub Hver2_3()
Application.Calculation = xlManual
rk = Cells(65500, 1).End(xlUp).Row
Range("Q1:Q" & rk).Formula = "=MOD(ROW(),3)=1"
Range("Q2:Q" & rk).Copy
Range("Q2:Q" & rk).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Application.CutCopyMode = False
Range("A1:Q" & rk).Sort Key1:=Range("Q1"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal

Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub
Avatar billede pylle Nybegynder
04. februar 2010 - 20:58 #3
Til Vejmand det var ikke lige det jeg kunne bruge, men tak for budet

Og til EXCELENT det er bare perfekt, TUSIND tak for hurtigt og fint svar, du har lige sparet mig for timers arbejde med sortering.

Smid et Svar
Avatar billede excelent Ekspert
04. februar 2010 - 21:10 #4
ok velbekom