Avatar billede guffi1220 Nybegynder
03. februar 2010 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Driver til - IDE ATA/ATAPI -- VIA Bus Master IDE-controller

Hej, jeg sidder ved en stationær hvor jeg lige har geninstalleret win xp. Mit problem er, at den, som den også var før formateringen, hakker meget, åbner jeg et vindue, og flytter rundt på det, rykker den i hak.. og mens jeg sidder og skriver her på eksperten, så kan den heller ikke følge med når jeg skriver, men opdatere teksten i hak..
Det er et onboard grafikkort og lydkort, og MB hedder, så vidt jeg kan se: Via VT8233A  0211CE

jeg har prøvet og scanne for manglende driver, og kan se at der står den mangler driver til til Realtek RTL8139 Family PCI Fast ethernet NIC, og til Multimedielydkort, samt til nedestående:

Driver til - IDE ATA/ATAPI  --  VIA Bus Master IDE-controller

men jeg ved ikke om det kan have noget med disse drivere at gøre, eller om der kan være andet, om der skal opdateres bios, eller hvad det kan være.. håber der er en der kan hjælpe.. !!
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
03. februar 2010 - 18:04 #1
åhh.. fik hvis lavet forkert overskrift.. kan jeg ændre den nu?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2010 - 18:14 #2
det må være et
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/k7-series/km400/
i bunden er link til faq og drivere, så det er den vej ind.
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
03. februar 2010 - 19:11 #3
syntes ikke jeg kan finde FAQ / driver eller er det bare mig?
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
18. august 2010 - 15:55 #4
Hmm