Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slice i Photoshop 5.5/Imageready

Er der nogen der kan hjælpe mig med et problem med Slice????
Når nu jeg har lagt alle mine slice og skal gemme dem \"save optimized as\", hvor vælger man så hvad farve baggrunden skal være, så kanterne blive flotte, når jeg ligger dem ind i html, så flyder kanten ud i baggrunden????????
Avatar billede the_timster Nybegynder
20. juli 2001 - 00:09 #1
Jeg kan ikke huske hvordan det var i 5.5, men i 6.0 er der en \"output settings\" knap i save dialog boxen. Måske er det det samme...
I \"output settings\" er der en \"rullegardin\" menu hvor du kan vælge \"Background\"...
Der kan du vælge baggrundsfarven...

Avatar billede casperc Nybegynder
22. juli 2001 - 23:32 #2
Når du gemmer som \"save optimized as...\" kan du vælge  fra en farve fra en drop-down menu, der hedder \"matte\". Det bliver den farve, som lægges udenom grafikken, så det ser pænere ud.

/CasperC
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
04. januar 2003 - 17:47 #3
CasperC jeg tager selv pointene, da du ikke har valgt svar, så jeg kan give dig point.