Avatar billede sdj Nybegynder
18. juli 2001 - 09:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adg. til id-fil fra forskellige PC\'er

Hej
Kan det lade sig gøre, at sætte id-filer op så samme bruger kan logge sig på Notes fra forskellige PC\'er?
Vi flytter lidt rundt i huset og vil gerne have den mulighed.
Alternativt, to personer deler en PC og skal begge have adgang til deres mailbokse.
Vi kører netværk, Notes 5.06
Avatar billede roed Nybegynder
18. juli 2001 - 09:31 #1
Jep, du skal oprette en location til hver bruger. Den kan du så skifte imellem i nederste højre hjørne (der står sikkert Office eller Kontor nu!) Jeg kører selv 4.6.7 så jeg ved ikke om de oprettes på samme måde, men vil da gerne give forklaringen hvis du vil have det?!
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2001 - 09:38 #2
Sagtens, men så skal du jo også sætte deres bokkmarks og desktop op, så det kører:

Så det du gør er (jvf. http://www.notes.net/46dom.nsf/55c38d716d632d9b8525689b005ba1c0/a1f626010de05dcf852567e700324e59!OpenDocument)

I logon-scriptet (NT-netværk) for hver bruger at lave en pointer til et bruger-directory (net use osv.)
i notes.ini pege på den id-fil, desktop og bookmarks, som så skal ligge der -- det virker bedst, hvis alle brugerens data så ligger på en fil-server.

hth
jes
Avatar billede wise Seniormester
18. juli 2001 - 09:40 #3
Det er samme måde i R5 !
Det hjælper dog kun på problem2, omkring flere brugere på samme pc.

Løsning 1 understøttes ikke umiddelbart af notes.
Du kan godt installere den samme bruger flere steder, men den personlige adressebog, og alle lokale setttings vil være forskelige for hver maskine.

I RNext (kommer sidst på året), bliver der support for \"roaming users\" - det er det du søger!

---

Jeg overvejede lige om man kunne løse det ved (på alle berørte maskiner !!) at lave en installation hvor notesfilerne lægges på C, og databiblioteket lægges på brugerens private netdrev.
Dermed har brugeren altid adgang til sine datafiler !
Men, notes.ini (med en del bruger indstillinger) lægges i notes-program biblioteket så jeg *tror* det vil give problemer.
Måske hvis man installere hele notes på et privat netdrev. Det kræver blot at alle bruger samme version/opsætning af notes, så de genveje og dll-filer der ligger i den enkelte windows opsætning, de passer til alle notes-installationene.

Dette er dog ikke noget jeg selv har prøvet, men det er ment som ideer !
Avatar billede sdj Nybegynder
18. juli 2001 - 09:44 #4
hej roenving
Det er noget i den stil jeg havde forestillet mig, hver bruger har sig eget drev på serveren, men hvordan får jeg notes.ini til at peg det rigtige sted hen? Jeg har udskrevet min ini-fil og den starter med Derectory=C:\\oog så videre filnavn, er det den jeg skal rette til det personlige drev?
Avatar billede wise Seniormester
18. juli 2001 - 09:48 #5
Ja, enten rette den, eller blot installere notes påny, men den rigtige destination - så kan du kopiere names,nsf (den personlige adressebog) over i det nye databibliotek og så er du kørende (mister dog evt setttings der er lavet lokalt)
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2001 - 09:49 #6
Præcis -- og så gør du livet lidt nemmere for dig og dine brugere hvis du lader alle brugere have en id-fil, som hedder user.id og sætter den ind i:

KeyFilename=user.id

hth
jes
Avatar billede sdj Nybegynder
18. juli 2001 - 09:58 #7
Hej
Hvor er det fedt med noget hjælp, en enkelt ting -
Hvorfor skal KeyFilename være = user.id, hos os er det vores \"navne\".id, Hvilke betydning har det?
Avatar billede wise Seniormester
18. juli 2001 - 10:00 #8
Det som Roeving mente (går jeg ud fra :-) var at hvis du bruger navn1.id, navn2.id etc skal du rette i alle notes.ini filerne, hvis du kalder dem user.id behøver du kun at rette det en gang...
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2001 - 10:00 #9
Ikke så stor, men i og med, at Notes skriver hvilken id-fil den har brugt sidst i .ini-filen, vil brugeren blive promptet med find id-fil dialogen, hvis de har forskelligt filnavn.

hth
jes
Avatar billede mettemusen Nybegynder
31. juli 2001 - 09:24 #10
Vi kører med alle vores Notes filer (undt. cache.dsk) liggende på vores personlige netværksdrev. Så kan man altid logge på egen notes uanset hvilken PC man \"finder\".  Det eneste vi har gjort er at ændre i Notes ikonen, så den har M:\\NOTES som \"START I\" dir.  Det virker glimrende !