Avatar billede wincompro Nybegynder
02. februar 2010 - 20:37 Der er 7 kommentarer

C# Spørgsmål

Jeg er igang med at lære C# oh jeg ville spørge om der er nogle der kender nogle gode guides/tutorials(helst på dansk)

tak
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2010 - 21:09 #1
Generelle guides eller specifikke guides?

Der er lidt her paa E:
  http://www.eksperten.dk/guide/Programmering/C/

Der er lidt paa udvikleren:
  http://www.udvikleren.dk/DotNet/Articles.aspx

Men der er langt mere paa engelsk end paa dansk.

Generelt vil jeg ogsaa anbefale en bog - der er mere informastion i en 1000 siders bog end i nogle 5 siders tutorial's.
Avatar billede wincompro Nybegynder
02. februar 2010 - 21:15 #2
Kan du anbefale en bog?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2010 - 21:21 #3
Kun paa engelsk.

Men du kan ogsaa invadere dit lokale folkebibliotek og se hvad de har.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. februar 2010 - 23:15 #4
Det er et noget upræcist spørgsmål ;)

Vil du lære at programmere eller lære C# at kende? Kan du programmere?

Hvad siger dig mest/ har kendskab til?:
Variabler
Loops
Conditions
Klasser

Eller måske?
Anonyme metoder
Lambda
OOP
Design Patterns

Forklar lidt mere, evt. sæt 0 eller 1 på do., så vi bedre kan ramme :)
Avatar billede wincompro Nybegynder
03. februar 2010 - 09:15 #5
Altså jeg har sidet og lavet lidt med C# her igår og jeg har lært det med variabler og loops som fx. int a = 3; og for loop så. . . :)
Avatar billede wincompro Nybegynder
03. februar 2010 - 09:16 #6
og bool,double,string. har jeg også lært ;)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
03. februar 2010 - 23:11 #7
Tjaa. jeg tror det bliver svært at finde noget på dansk, men kig evt. på Udvikleren.dk og ligeledes her på Eksperten.dk , de har nogle fine artikler.
Jeg tror dog du skal berede dig på at læse engelsk for at få det fulde udnytte af .NET :)