Avatar billede simonfn Nybegynder
02. februar 2010 - 10:57 Der er 2 kommentarer

Steelseries Ikari usb mus virker ikke i Windows 7

Jeg har en Steelseries Ikari optisk mus, som virkede helt fint i en måneds tid efter jeg havde installeret Windows 7 ultimate 64 bit, men pludselig en dag frøs den på skærmen og da jeg tog den fra og satte den til igen, kunne denne ikke genkendes af systemet. Pt bruger jeg en anden mus, som virker uden problemer.

Jeg har en bekendt, som har samme problem med hans steelseries Ikari mus.

Ville høre om der er andre der er stødt på problemet, som måske har en løsning, da jeg gerne vil have min gamer mus igen :)
Avatar billede Pazia Nybegynder
02. februar 2010 - 11:19 #1
Steelseries FAQ:
"We are aware that Windows 7 has been reported as causing several issues with USB ports.  These issues are being investigated both by SteelSeries and Microsoft.  As a temporary solution to any compatibility issues you can install and run our software in a Windows compatibility mode."

Deres midlertidige løsning er at installere softwaren med kompatible tilstand, som du kan læse mere om på http://faq.steelseries.com/questions/39/Does+your+software+support+windows+7%3F eller http://www.sevenforums.com/tutorials/316-compatibility-mode.html
Avatar billede simonfn Nybegynder
02. februar 2010 - 11:29 #2
Det virker desværre ikke. Det var også noget af det første jeg prøvede da den stoppede med at virke. Softwaren man henter er ikke driver, men bare noget software hvor man kan ændre dpi osv.