Avatar billede probi Nybegynder
01. februar 2010 - 22:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nas Storage, hvad skal man vælge???

hej alle

jeg søger hjælp til og finde en nas harddisk til hjemmet, men hvilken en skal man vælge...
det jeg søger er en nas som jeg kan koble flere eksterne harddisks til via usb port, den skal max koste 1500,-kr. og så skal den gerne være smart( er dog ikke en krav)

Jeg har selv været ved og lede lidt men kan ikke helt bestemme mig.. her er de 3 jeg har set på:

D-Link Dns 323:
http://www.dlink.com/products/?pid=509

Netgear Ms2110:
http://www.netgear.com/Products/Storage/Stora/MS2110.aspx

Thecus N2200:
http://www.thecus.com/products_over.php?cid=12&pid=178&set_language=english

nu skrev jeg godt nok max 1500,- kan se netgear´en står til 1600,- ved shg.dk

håber i kan hjælpe mig med og vælge

Probi
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
02. februar 2010 - 06:46 #1
smart, så skal det være QNAP eller Synology
de har begge mange fede feature, og hvis man tjekker diverse forum er der kun dem at vælge imellem.
men de kosten også lidt mere
Avatar billede smartebenny Nybegynder
02. februar 2010 - 08:27 #2
Ville også gå med QNAP. Det vist kongen p.t.
Men hvorfor USB?
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 08:41 #3
... og en QNAP mere herfra. :)
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2010 - 11:15 #4
Synology her fra.
Er blevet frerådet Qnap af vores leverandør (importør af bla. Qnap, Synology mfl.) grundet høj RMA på dem (blandet firmware og hw relaterede bugs som ofte resulterer i datatab).
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 13:57 #5
Tjah, det kan da være han har ret, men hvad betyder det når de sjældent går i stykker?

Så det er nok bare mangel på erfaring med RMA, da der jo skal være noget at få den fra, og set i detlys er det da en kæmpe fordel. :)

Samtidig bruger QNAP mindre strøm, og er mindre støjende.
2 ting som også er ret væsentlige.
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2010 - 14:16 #6
Okay, vi prøver på en anden måde: QNAP har en markant højere fejlprocent der kan resultere i tab af data i forhold til Synology og Netgear. Info kommer fra leverandør som procentvis har sendt en del flere QNAP enheder retur til prducenten end Synology og Netgear.
Om produktet så ikke går i stykker ville for mig være irrelevant hvis mine data gik tabt grundet firmwarebugs. Meningen med produktet er jo opbevaring af data og dermed gerne en formodning om at data er intakt.
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 14:31 #7
Jeg kan kun udtale mig om egne erfaringer, og dem jeg har kendskab til.
Derfor mener jeg QNAP er bedst.

Hvis vi snakker RMA, er det typisk nyy der bliver ombyttet, hvorimod importøren jo ikke stifter bekendtskab med dem uden for garanti, og det er der det bliver kritisk nårr man har brugt den længere tiddog er begyndt at stole på den.
Ud fra det kan jeg ikke bbruge en importørs udtalelser til noget som helst.

Her på eksperten er der stor overvægt af synology, og her er det jo typisk når der er fejl på dem, og ret sjældent når de kører. :)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
02. februar 2010 - 18:27 #8
90% af alle RMA, er fordi brugeren ikke kan finde ud af udstyret. Ikke fordi udstyret ikke virker.
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 18:42 #9
** LOL, Jeps...
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2010 - 18:51 #10
Men er det så brugerens eller udstyrets skyld? :)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
02. februar 2010 - 22:06 #11
Ingen af delene.
Ofte er det manualen/QIG eller mangel på samme.

Men, hvorfor købe trådløst udstyr, NAS og andre smarte ting, når man ikke ved hvor Enter knappen er ,o)
Avatar billede probi Nybegynder
05. april 2010 - 12:46 #12
jeg har fundet noget