Avatar billede eiken Nybegynder
01. februar 2010 - 22:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Crack password

Jeg har fået en ældre IBM-server og 122 SCSI diske som jeg ønsker at bruge til back-up af mine data.
Den er på 400 Mhz og bruger pc-800 ram.
Når jeg starter computeren vil den have et password som jeg ikke kender. Jeg har prøvet at trykke f8 under opstart, for at starte i fejlsikret tilstand og derefter ændre password, men jeg kan ikke få den til at starte i fejlsikret tilstand.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2010 - 22:43 #1
BIOS password eller OS password?
Avatar billede shako Novice
02. februar 2010 - 00:08 #2
Social Engineering? Spørg dem du har fået den af?
Avatar billede thov Forsker
02. februar 2010 - 00:57 #3
Er det styresystemet (Windows), så kan "NT password changer" fixe det.
Programmet er med på UltimatebootCD http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede eiken Nybegynder
02. februar 2010 - 12:45 #4
ARNE_V        det er det password som man intaster sammen med brugernavn for at logge på windows, det er vel OS password.
SHAKO        jeg har spurgt dem jeg har fået den af. Det er min onkel som har ejet norderopas største champignon indstrustri Tjæreborg Champingon. For 12 år siden overtog hans søn (min fætter) virksomheden, men han kørte firmaet i konkurs.
Hverken min onkel eller min fætter husker noget password.
THOV          på siden http://www.ultimatebootcd.com/ og under Tools currently included in the Ultimate Boot CD are: - kan jeg ikke finde noget som hedder NT password changer.
Hva´ så ?
Avatar billede eiken Nybegynder
02. februar 2010 - 13:04 #5
Styresystemet er win NT. Desværre kan jeg ikke finde aktiverings koden til min win 2000 og jeg tror ikke den kan klare at kører XP. Den har ikke så meget ram.
Jeg har googlet efter nogle 512 mb ram stænger men de koster ca. 2000 kr/stk og det er mange penge hvis jeg alligevel ikke kan få maskinen til at kører.
Derfor vil jeg gerne starte med at få den installerede win NT til at kører.
Avatar billede thov Forsker
02. februar 2010 - 14:56 #6
"Offline NT Password & Registry Editor" befinder sig under "NTFS tools" på UBCD'en.

Programmet kan ikke se adgangskoden, kun nulstille den - men det er vel heller ikke så ringe :-)

Jeg har ihvertfald brugt boot CD'en til at nakke koderne på et par XP computere - de var blevet til overs ved en firma opgraqdering.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2010 - 01:13 #7
Prøv det tool som thov foreslår.

Eller installer en Linux på den uden X og kun med Samba kørende.
Avatar billede chainzor Nybegynder
12. februar 2010 - 18:54 #8
Jeg er med arne_v, smid linux på den. Alternativt så skaf en distro af win NT, og formater/reinstall.
Avatar billede eiken Nybegynder
14. februar 2010 - 02:07 #9
en distro af win NT.
Hvad betyder "distro" ?
Avatar billede eiken Nybegynder
14. februar 2010 - 02:31 #10
Nu har jeg hentet UltimatebootCD (UBCD4WinV350.exe)

Det er en .exe fil, hvad gør jeg med den, eller hvordan åbner jeg den ?
Selvfølgelid ved at klikke på den, men den skal jo ikke bruges på denne computer.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2010 - 02:33 #11
distro skal nok opfattes som en installations CD i denne sammenhæng
Avatar billede chainzor Nybegynder
14. februar 2010 - 12:57 #12
Ja undskyld, distribution. :) Så ja, et eksemplar.
Avatar billede chainzor Nybegynder
14. februar 2010 - 13:00 #13
Åh, og til det med boot-cd'en har de sikkert en installationsguide, en boot-cd kræver nemlig en lidt speciel cd-struktur, måske det at de sender den som exe betyder den kan installere det på en cd for dig?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 01:43 #14
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede eiken Nybegynder
10. april 2010 - 05:29 #15
OK, men så læg nogle svar, så deler vi point og afslutter.
TAKKER for hjælpen.
Avatar billede eiken Nybegynder
14. maj 2010 - 03:39 #16
Kedeligt at ingen vil ha'  point for ellers gode indlæg.
Men så må jeg jo tage dem selv.
TAKKER for hjælpen